Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výpadek Ruska nahrazuje Itálie, CZ Loko získala na jihu další zakázky

  12:19aktualizováno  12:19
Rusko bývalo pro CZ Loko roky jedním z hlavních odbytišť a ještě při návštěvě prezidenta Miloše Zemana před dvěma lety v České Třebové to vypadalo, že na spadnutí jsou zde další velké zakázky. Jenže už přes rok tu firma nemá jediný kontrakt.

Čtyřnápravová lokomotiva EffiShunter 100 je určena hlavně pro provoz na železničních vlečkách. CZ LOKO je dodá do několika italských přístavů | foto: CZ LOKO

Firmě se přesto daří výpadek ruského trhu úspěšně nahrazovat v jiných zemích, zejména ve Finsku, Turecku a v poslední době hlavně v Itálii.

Zatím poslední velkou zakázkou na Apeninský poloostrov je výhra v soutěži vypsané italskou firmou Serfer Servizi Ferroviari (SERFER) ze skupiny národního dopravce Trenitalia na dodávku pěti posunovacích lokomotiv. CZ Loko soutěž vyhrála s lokomotivou EffiShunter 1000.

Jde o lokomotivu, kterou firma představila poprvé loni v Berlíně na železničním veletrhu Innotrans, Serfer je prvním zákazníkem. CZ LOKO tak navázalo na své významné obchodní úspěchy v Itálii v posledních letech, kdy do země dodalo přes 50 vozidel, nové zakázky získala i letos.

Stroje budou sloužit ve velkých logistických uzlech jako je Verona nebo nákladní přístav v Janově. V prvním období jde čistě o posunovací služby, později budou lokomotivy používány i pro traťovou službu. Nyní obě strany ještě jednají o následném komplexním servisu vozidel, o který by se postarala dceřiná společnost CZLOKO Italia.

„Klíčová pro vítězství v tendru byla technická vyspělost vozidel, jejich spolehlivost, nízké náklady na provoz a údržbu spolu s poměrně rychlým termínem dodání. Důležitou roli hraje také dostupnost servisních služeb a náhradních dílů od naší italské dceřiné společnosti,“ řekl Jan Kutálek, vedoucí obchodního oddělení CZ LOKO a člen představenstva CZLOKO Italia.

Pro CZ LOKO jde o další velkou zakázku v Itálii, kterou letos získala. Současně firma letos oznámila nové kontrakty na dodávky lokomotiv do Finska a Turecka.

Dieselelektrický EffiShunter 1000 má výkon 895 kW, maximální rychlost 100 kilometrů za hodinu. Je určen hlavně pro posun na vlečkách. Lokomotiva je vybavena digitálním řídicím systémem s on-line diagnostikou a monitoringem přes GPS. Na přání zákazníka lze pak instalovat další sofistikované technologie jako je automatická regulace rychlosti, radiové dálkové ovládání nebo automatické spřahovací zařízení.

Autor:


Nejčtenější

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

Pojištění proti pokutám je přitěžující okolnost, rozhodl Nejvyšší správní soud

policie radar měření rychlost celostátní akce

Uzavření pojistky proti pokutám může být ve správním řízení bráno jako přitěžující okolnost, upozornil deník Právo na...

Vláda kývla na rozpočet a schodek čtyřicet miliard, vzrostou penze i platy

Prezident Miloš Zeman dorazil na středeční jednání vlády Andreje Babiše, která...

Klíčový zákon roku, návrh státního rozpočtu na příští rok se schodkem 40 miliard korun, schválila menšinová vláda ANO a...

Další z rubriky

Třetím členem vedení Českých drah se stal Radek Dvořák

České dráhy mají novou lokomotivu Vectron

Třetím členem vedení Českých drah se stal dosavadní ředitel odboru koncepce a rozvoje osobní dopravy Radek Dvořák. Do...

Vlaky a autobusy kvůli levným jízdenkám ve švech nepraskají

Ilustrační snímek

Po téměř dvou týdnech platnosti zlevněného jízdného pro seniory a studenty zatím dopravci až na výjimky neregistrují...

Do Ostravy za padesát. Slevy pro studenty a seniory platí i na akční jízdné

Ilustrační snímek

České dráhy musejí kvůli povinným slevám pro studenty a seniory, které platí od září, ještě víc zlevnit. Přešly totiž...

Najdete na iDNES.cz