Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výpadek Ruska nahrazuje Itálie, CZ Loko získala na jihu další zakázky

  12:19aktualizováno  12:19
Rusko bývalo pro CZ Loko roky jedním z hlavních odbytišť a ještě při návštěvě prezidenta Miloše Zemana před dvěma lety v České Třebové to vypadalo, že na spadnutí jsou zde další velké zakázky. Jenže už přes rok tu firma nemá jediný kontrakt.

Čtyřnápravová lokomotiva EffiShunter 100 je určena hlavně pro provoz na železničních vlečkách. CZ LOKO je dodá do několika italských přístavů | foto: CZ LOKO

Firmě se přesto daří výpadek ruského trhu úspěšně nahrazovat v jiných zemích, zejména ve Finsku, Turecku a v poslední době hlavně v Itálii.

Zatím poslední velkou zakázkou na Apeninský poloostrov je výhra v soutěži vypsané italskou firmou Serfer Servizi Ferroviari (SERFER) ze skupiny národního dopravce Trenitalia na dodávku pěti posunovacích lokomotiv. CZ Loko soutěž vyhrála s lokomotivou EffiShunter 1000.

Jde o lokomotivu, kterou firma představila poprvé loni v Berlíně na železničním veletrhu Innotrans, Serfer je prvním zákazníkem. CZ LOKO tak navázalo na své významné obchodní úspěchy v Itálii v posledních letech, kdy do země dodalo přes 50 vozidel, nové zakázky získala i letos.

Stroje budou sloužit ve velkých logistických uzlech jako je Verona nebo nákladní přístav v Janově. V prvním období jde čistě o posunovací služby, později budou lokomotivy používány i pro traťovou službu. Nyní obě strany ještě jednají o následném komplexním servisu vozidel, o který by se postarala dceřiná společnost CZLOKO Italia.

„Klíčová pro vítězství v tendru byla technická vyspělost vozidel, jejich spolehlivost, nízké náklady na provoz a údržbu spolu s poměrně rychlým termínem dodání. Důležitou roli hraje také dostupnost servisních služeb a náhradních dílů od naší italské dceřiné společnosti,“ řekl Jan Kutálek, vedoucí obchodního oddělení CZ LOKO a člen představenstva CZLOKO Italia.

Pro CZ LOKO jde o další velkou zakázku v Itálii, kterou letos získala. Současně firma letos oznámila nové kontrakty na dodávky lokomotiv do Finska a Turecka.

Dieselelektrický EffiShunter 1000 má výkon 895 kW, maximální rychlost 100 kilometrů za hodinu. Je určen hlavně pro posun na vlečkách. Lokomotiva je vybavena digitálním řídicím systémem s on-line diagnostikou a monitoringem přes GPS. Na přání zákazníka lze pak instalovat další sofistikované technologie jako je automatická regulace rychlosti, radiové dálkové ovládání nebo automatické spřahovací zařízení.

Autor:


Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Výkon na hranici padnutí: v Tesle se museli dopovat energetickými nápoji

Podvozek vozu Tesla Model S

Nadšení amerického miliardáře Elona Muska, který před pár dny děkoval zaměstnancům své automobilky Tesla za dosažení...

Další z rubriky

Těžké kamiony ničí podle Ťoka české silnice. Chce snížit limit nákladu

Ilustrační snímek

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) chce snížit maximální limit pro hmotnost nákladu kamionů na silnicích. V Česku lze...

Plnou parou na červenou. Strojvedoucích porušujících předpisy přibývá

Ilustrační snímek

Strojvedoucích, kteří nezastaví před návěstidlem, neustále přibývá. Drážní inspekce chce proto dopravce připojit k...

Ťok vymění vedení Českých drah. Nechci poslouchat, že něco nejde, řekl

Ministr dopravy Dan ťok

Jedním z prvních kroků ministra dopravy Dana Ťoka poté, co vláda získala důvěru v Poslanecké sněmovně, bude výměna...

Najdete na iDNES.cz