Výpadek Ruska nahrazuje Itálie, CZ Loko získala na jihu další zakázky

  12:19aktualizováno  12:19
Rusko bývalo pro CZ Loko roky jedním z hlavních odbytišť a ještě při návštěvě prezidenta Miloše Zemana před dvěma lety v České Třebové to vypadalo, že na spadnutí jsou zde další velké zakázky. Jenže už přes rok tu firma nemá jediný kontrakt.

Čtyřnápravová lokomotiva EffiShunter 100 je určena hlavně pro provoz na železničních vlečkách. CZ LOKO je dodá do několika italských přístavů | foto: CZ LOKO

Firmě se přesto daří výpadek ruského trhu úspěšně nahrazovat v jiných zemích, zejména ve Finsku, Turecku a v poslední době hlavně v Itálii.

Zatím poslední velkou zakázkou na Apeninský poloostrov je výhra v soutěži vypsané italskou firmou Serfer Servizi Ferroviari (SERFER) ze skupiny národního dopravce Trenitalia na dodávku pěti posunovacích lokomotiv. CZ Loko soutěž vyhrála s lokomotivou EffiShunter 1000.

Jde o lokomotivu, kterou firma představila poprvé loni v Berlíně na železničním veletrhu Innotrans, Serfer je prvním zákazníkem. CZ LOKO tak navázalo na své významné obchodní úspěchy v Itálii v posledních letech, kdy do země dodalo přes 50 vozidel, nové zakázky získala i letos.

Stroje budou sloužit ve velkých logistických uzlech jako je Verona nebo nákladní přístav v Janově. V prvním období jde čistě o posunovací služby, později budou lokomotivy používány i pro traťovou službu. Nyní obě strany ještě jednají o následném komplexním servisu vozidel, o který by se postarala dceřiná společnost CZLOKO Italia.

„Klíčová pro vítězství v tendru byla technická vyspělost vozidel, jejich spolehlivost, nízké náklady na provoz a údržbu spolu s poměrně rychlým termínem dodání. Důležitou roli hraje také dostupnost servisních služeb a náhradních dílů od naší italské dceřiné společnosti,“ řekl Jan Kutálek, vedoucí obchodního oddělení CZ LOKO a člen představenstva CZLOKO Italia.

Pro CZ LOKO jde o další velkou zakázku v Itálii, kterou letos získala. Současně firma letos oznámila nové kontrakty na dodávky lokomotiv do Finska a Turecka.

Dieselelektrický EffiShunter 1000 má výkon 895 kW, maximální rychlost 100 kilometrů za hodinu. Je určen hlavně pro posun na vlečkách. Lokomotiva je vybavena digitálním řídicím systémem s on-line diagnostikou a monitoringem přes GPS. Na přání zákazníka lze pak instalovat další sofistikované technologie jako je automatická regulace rychlosti, radiové dálkové ovládání nebo automatické spřahovací zařízení.

Autor:

Nejčtenější

Světové burzy rychle ztrácejí, propad akcií může přivolat recesi i v Česku

Newyorská burza (24. 8. 2015)

Finanční trhy zachvátila „blbá nálada“. Burzy po celém světě již několik dnů v řadě ztrácejí a ani vyhlídky nejsou...

Kvůli kolapsu D1 ministerstvo zvažuje zakázat kamiony v levém pruhu

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Ministr dopravy Dan Ťok viní z kolapsu dopravy na dálnici D1 především řidiče kamionů a dokonce ve spolupráci s policií...

Štědrá nadílka ve Škodovce, zaměstnanci dostali bonus i prémii 12 tisíc

Ilustrační snímek

Zaměstnanci mladoboleslavské automobilky Škoda si před letošními Vánocemi výrazně finančně polepší. Společnost totiž...

Elektřina bude luxusní zboží, řekl energetický expert v Rozstřelu

Energetický expert společnosti ENAS Vladimír Štěpán v diskusním pořadu iDNES.cz...

Emisní povolenky budou výrazně v dalších letech zdražovat elektřinu. Už se to děje, domácnosti si v příštím roce...

Dodavatelé elektřiny maskují její zdražení, neopatrní zákazníci mohou prodělat

Ilustrační snímek

Oznamovat špatnou zprávu není příjemné pro nikoho. A dvojnásob to platí pro obchodníky, kteří musí zákazníky informovat...

Další z rubriky

Kvůli kolapsu D1 ministerstvo zvažuje zakázat kamiony v levém pruhu

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Ministr dopravy Dan Ťok viní z kolapsu dopravy na dálnici D1 především řidiče kamionů a dokonce ve spolupráci s policií...

Dopravcům se nechce nahradit kamiony, dotace za stovky milionů nepomohly

kamion, odpočívadlo (ilustrační snímek)

Na účtech ministerstva dopravy zůstane minimálně polovina z osmisetmilionové dotace, kterou chtěl resort letos rozdělit...

Už by to nebyly dálnice, říká o zákazu jízdy kamionů vlevo šéf svazu dopravců

Čerstvý sníh způsobil kolaps dopravy na 90. kilometru dálnice D1 u Humpolce....

V návaznosti na kolaps dopravy na nejvytíženější české dálnici D1 oznámil ministr dopravy Dan Ťok záměr zakázat na...

Najdete na iDNES.cz