Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


České dráhy nakoupí nové lokomotivy za čtvrt miliardy, dodá je CZ Loko

  9:24aktualizováno  9:24
Dvanáct nových posunovacích lokomotiv koupí České dráhy. Za 238,9 milionu korun je dopravci dodá společnost CZ Loko. Vyplývá to z údajů ve věstníku veřejných zakázek. Podle nich bylo CZ Loko jediným soutěžícím, nikdo jiný se nepřihlásil.

Lokomotiva EffiShunter | foto: CZ LokoiDNES.cz

Po více než roce tak České dráhy dokončily svůj plán zásadně modernizovat svůj vozový park lokomotiv, které používá ve větších železničních stanicích či depech pro posunování.

CZ Loko Českým drahám dodá celkem 12 lokomotiv řady EffiShunter 300. Pro CZ Loko jde po zakázce na dodávku drezín pro Správu železniční dopravní cesty o další velký kontrakt v Česku, jinak je firma závislá hlavně na odbytu v zahraničí, úspěšná je především v Itálii.

Fotogalerie

České dráhy původně přemýšlely o pronájmu lokomotiv, nakonec se rozhodly stroje koupit. Nahradit mají starší lokomotivy řady 714, které vznikly v letech 1992 až 1997 modernizací starších lokomotiv řady 735 ze 70. let.

„Tyto lokomotivy jsou na hranici životnosti a vyžádaly by si rozsáhlejší opravy a modernizaci. Cílem nákupu nových lokomotiv je snížit provozní náklady na posun ve významných lokalitách, kde se řada 714 využívá, lehčí a úspornější lokomotivou,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

České dráhy je nasadí na posun ve velkých osobních železničních uzlech, kde dochází k častému posunu se soupravami dálkových a regionálních vlaků. Zamíří do Bohumína, Olomouce, Hradce Králové, Plzně, Brna a do pražského železničního uzlu.

Jedná se o dvounápravovou (Bo) dieselelektrickou lokomotivu s maximální rychlostí 60 km/hod. a s výkonem spalovacího motoru CAT C13 328 kW. Hmotnost lokomotivy je 36 tun, která v kombinaci s dieselelektrickým střídavě-stejnosměrným přenosem výkonu optimálně využívá adhezi a lokomotiva tak dosahuje maximální tažné síly 124 kN. Stroje jsou také vybaveny digitálním řídicím systémem, online diagnostikou, systémem vícenásobného řízení a v neposlední řadě také skluzovou ochranou.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8
Konec výmluv na „vyšší moc“. RegioJet dá slevu, i když zpoždění nezavinil

Dopravce RegioJet zavádí od 15. září na všech svých autobusových i vlakových spojích takzvanou garanci včasného příjezdu do výstupní stanice. Cestujícím pošle...  celý článek

Ministr dopravy Dan Ťok na tiskové konferenci hnutí ANO v pražském Centru...
Na stavbu dálnic bude mít stát v příštím roce 76 miliard, řekl ministr Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) má s ministerstvem financí předjednané zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok na 76 miliard. Je to...  celý článek

Bourání severního železničního mostu na hlavním nádraží v Plzni. (18. dubna...
Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.