„Můžeme být opravdu spokojení. Výše dohodnuté státní podpory nepřekračuje zákonem stanovené mantinely a její návratnost bude velmi krátká. Bude-li stát Hyundai na Moravě, bude mít pro českou ekonomiku větší přínos než zatím historicky největší investice TPCA,“ komentoval jednání generální ředitel CzechInvestu Tomáš Hruda.
Podle zákona o investičních pobídkách má Hyundai nárok na podporu maximálně patnáct procent z celkové výše investice, která se bude pohybovat kolem třiceti miliard.
Pobídky může firma čerpat jako dotace na pracovní místa, příspěvek na přípravu zóny nebo v podobě slevy na dani. Kromě těchto patnácti procent může firma požádat ještě o uhrazení 35 procent nákladů na zaškolení zaměstnanců.
„Přesnou strukturu pobídky, na níž jsme se dohodli v Koreji, nemohu komentovat. Jednání nebyla veřejná a musíme respektovat přání investora, že dokud nepadne definitivní rozhodnutí, nebudeme zveřejňovat žádné podrobnější informace,“ dodal Hruda.
Na jednání v Koreji také jasně zaznělo ,že pokud se Hyundai nakonec rozhodne pro Česko, půjde jen do zóny v Nošovicích. - více zde
CzechInvest v současné době jedná s několika dalšími firmami, pro které by příchod Hyundai mohl být impulzem k investování v Česku. Jde především o potenciální dodavatele. Ve výsledku tak může automobilka přitáhnout následné investice za několik miliard, které by vytvořily tisíce dalších pracovních míst.