„Pokud řidiči volají, že se na některém úseku nepracuje, tak v tomto případě mají pravdu,“ řekl MF DNES mluvčí ředitelství silnic Jan Rýdl. Státní investorská organizace podle něj už oslovila banky, aby zajistily bankovní záruky, které u nich má sdružení uložené. Za zpoždění firmám zároveň běží smluvní penále.
ŘSD připravuje sankce nejméně v desítkách milionů korun a nevylučuje ani možnost, že by odstoupilo od smlouvy a vybralo nového dodavatele.
Práce mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem pokračují, dnes se tam konal pátý kontrolní den. ŘSD jako investor podle Rýdla stav stavby sleduje denně. Ke zvýšení tempa, počtu pracovníků a techniky zatím stavaře vyzývalo marně, dodal mluvčí. „Tyto kroky jednoznačně se ukazují jako nedostatečné, to znamená, saháme po dalších nástrojích,“ řekl Rýdl.
Kromě rozšíření stávající dálnice mají tři stavební firmy - italská Toto Costruzioni Generali, kazašská SP Sine Midas Stroy a česká Geosan Group - také kompletně rekonstruovat cementobetonový a asfaltový povrch. Dosud provedly jen 65 procent prací z toho, co k nynějšímu datu měly udělat.
Celková délka modernizovaného úseku mezi exity 90 a 104 je 13 580 metrů. Metr dálnice tak vychází v přepočtu zhruba na 129 tisíc korun. Jde o nejdelší modernizovaný úsek dálnice mezi Prahou a Brnem.
Opravy dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začaly 15. března. Do provozu měl být opravený úsek uveden dle původního plánu v dubnu 2020.