Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

  11:31aktualizováno  11:31
Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební společnosti Geosan Group. Za opravu a rozšíření dvanáctikilometrového úseku požaduje konsorcium 1,75 miliardy korun.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Částka, za kterou je sdružení firem ochotno úsek dálnice zmodernizovat, je zhruba o 300 milionů korun nižší, než kolik byla předpokládaná cena projektu. Jeden kilometr úseku vychází na zhruba 146 milionů korun.

O výsledku soutěže v pondělí napsal server Zdopravy.cz, který informaci převzal z Věstníku veřejných zakázek. Server také upozornil, že v zakázkách na modernizaci D1 jde o první případ, kdy se do prací pustí dvě zahraniční firmy, které dosud v Česku nic nestavěly.

Vyhlášení vítěze nabralo více než roční zpoždění. Podle informací serveru Zdopravy.cz Ředitelství silnic a dálnic nejprve dlouho prověřovalo, zda firma neudělala v nabídce chybu, nebo zda nejsou některé položky v rozpočtu příliš nízké. Pak ještě uzavření soutěže zdržel rozklad Dětí Země proti stavebnímu povolení.

Zájem o opravy D1 roste

Zájem zahraničních společností o práce na stavbách a opravách tuzemských silnic roste. Italská Toto Costruzioni Generali podala nabídku rovněž v soutěžích na opravu D1 mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi nebo Hořicemi a Koberovicemi. Do soutěží v ČR se rovněž hlásí například portugalská MOTA-ENGIL, španělská Corsán Corviam Construcción, italská Astaldi nebo slovenský Váhostav.

Oprava dálnice D1 je rozdělena na 21 samostatných úseků, z nichž sedm je už zmodernizovaných a dalších šest se opravuje. Celá rekonstrukce má být hotova v roce 2020. Maximální rozpočet je kolem 20 miliard korun.

Vizualizace ŘSD plánované rekonstrukce D1 z června 2012:

Autoři: ,


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Další z rubriky

Místo přestaveb koupíme nové vlaky, říká nový šéf Českých drah

Miroslav Kupec, předseda představenstva Českých drah (ČD)

České dráhy utratí v příštích deseti letech za nákup nových vozidel a další investice 40 miliard korun. Pustí se i do...

Plavba 21. století: dvoupatrové apartmány a panoramatický výhled na oceán

Nová výletní loď Celebrity Edge je pro 2900 pasažérů, vyplout by měla poprvé v...

Dvoupatrové apartmány s bazénem, výsuvná terasa a „létající restaurace“, která se pohybuje po obvodu paluby. Výletní...

Třetím členem vedení Českých drah se stal Radek Dvořák

České dráhy mají novou lokomotivu Vectron

Třetím členem vedení Českých drah se stal dosavadní ředitel odboru koncepce a rozvoje osobní dopravy Radek Dvořák. Do...



Najdete na iDNES.cz