"Větší zájem je o druhou třídu," vysvětlil změnu mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Souprava má tři vozy druhé třídy, od listopadu bude první třída ve voze s bistrem.
D1 express dosud stále nejezdí využitý podle představ drah, kapacita je u většiny spojů naplněna hluboko pod padesát procent. To však z expresu v tuto chvíli současně dělá jeden z nejpohodlnějších vlaků na této trase.
Dráhy na D1 express nasadily modernizované klimatizované vozy se zásuvkami, navíc jsou to zatím jediné klasické soupravy Českých drah, kde mohou lidé během jízdy bez problémů využívat připojení k internetu. Podle Šťáhlavského je však ještě brzy na to hodnotit vytíženost spojů.
Dráhy spustily D1 express na začátku října, větší využití čekají hlavně poté, co začne oprava dálnice D1. Vlak mezi Prahou a Brnem nestaví, přesto kvůli omezené kapacitě na trati zatím jede déle než například spoje EuroCity se zastávkou v Pardubicích. Od prosince bude na trase nejrychlejší. Navíc často je v cílové stanici až o deset minut dříve, než uvádí jízdní řád.