Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Stát vybral poradce pro dostavbu D4, kterou zafinancují soukromníci

  14:30aktualizováno  14:30
Dálnice D4 mezi Milínem na Příbramsku a Miroticemi na Písecku by se měla začít stavět ze soukromých peněz už v roce 2019. Ministerstvo dopravy konečně vybralo poradce pro výstavbu. Pomůže státu s výběrem koncesionáře i samotnou realizací takzvaného PPP projektu.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto:  Dan Materna, MAFRA

Ze čtyř uchazečů zvítězilo sdružení tří firem: White&Case, Česká spořitelna a Obermeyer Helika. Informoval o tom deník E15.

Stát sdružení zaplatí 26 milionů korun za to, že vybere nejvhodnějšího koncesionáře, jehož úkolem bude zajistit dostavbu chybějících 32 kilometrů dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem. Tento koncesionář pak zároveň musí zabezpečit následný provoz a údržbu dálnice po dobu 25 let, a to včetně navazujících úseků, které už postavil stát.

Výběr koncesionáře by ministerstvo rádo zahájilo už letos na podzim. Stavba většiny zbývajících úseků D4 by díky tomu mohla začít v roce 2019.

Značky ohraničují úsek mezi Milínem a Miroticemi,  který mají zafinancovat soukromníci.

Značky ohraničují úsek mezi Milínem a Miroticemi, který mají zafinancovat soukromníci.

Už letos ministerstvo dopravy zprovozní pětikilometrový úsek D4 kolem Dubence u Příbrami za 417 milionů korun ze státního rozpočtu. Další úseky dálnice D4 na jih Čech by pak chtělo stavět za peníze soukromého koncesionáře.

Využití PPP projektů (Public-Private Partnership) pro výstavbu dálnic dokáže urychlit výstavbu silniční sítě, protože koncesionáři si pečlivě hlídají kvalitu i harmonogram stavebních prací.

Například na Slovensku už tímto způsobem úspěšně postavili úsek rychlostní komunikace R1 o délce 52 kilometrů do Banské Bystrice a v přípravě je rozsáhlý obchvat Bratislavy. I u něj působí jako poradce sdružení White&Case, Česká spořitelna a Obermeyer Helika. Dalším úsekem, u kterého se v České republice uvažuje o využití projektu PPP, je dálnice D7 mezi Prahou a Chomutovem.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bourání severního železničního mostu na hlavním nádraží v Plzni. (18. dubna...
Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty...  celý článek

Orlická přehrada. Únor 2016.
Lodí z Prahy do Budějovic za sedm miliard. České toky čeká modernizace

Upravené mosty, dvě lodní zdvihadla, nové plavební komory. Za splavnost Vltavy od Mělníka přes Prahu až do centra Českých Budějovic zaplatí stát v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Zrychlíme vlaky, zavedeme společnou jízdenku, slibují strany

Společná jízdenka pro všechny dopravce, nové úseky dálnic a silnic, opravená nádraží a rychlejší vlaky. To všechno se nám v příštím volebním období splní bez...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.