V Holýšově už nyní pracuje 370 zaměstnanců, vedení firmy ale čeká, že počet jejich pracovníků přesáhne do konce roku 400 lidí.
"V minulém roce, kdy prodeje celkově stagnovaly, se nám podařilo zvýšit odbyt o dvacet procent," říká předseda managementu EvoBus Wolfgang Diez.
Podle Dieze zůstává třicet procent světové výroby v Evropě. Nyní se chce společnost soustředit ještě více na český trh. V Česku se ročně prodá kolem 800 autobusů. Od německé firmy je jich asi desetina. K cílům firmy patří zdvojnásobit toto číslo.
"Doposud jsme se soustředili hlavně na dodávky dálkových autobusů, rádi bychom se nyní zaměřili i na výrobu linkových vozů a vozů veřejné dopravy," doplnil Diez.
Firma další investice nevylučuje, ale v této chvíli se chce zaměřit zejména na rozběhnutí započatých projektů.
"Skoro každým rokem jsme investovali. V této chvíli ale žádná konkrétní jednání o dalším rozšiřování neprobíhají," doplnil výrobní ředitel firmy Harald Landmann.
Jedním z největších konkurentů firmy je společnost Karosa. Podle Dieze je hlavní předností jeho společnosti kvalita výroby a servis.
"Nechceme konkurovat cenou, chceme konkurovat nejlepšími výrobky," říká.
Novou halu, kam se v pondělí přestěhovali pracovníci ze starých provozů, společnost vybudovala bez státních příspěvků.
"Přímou finanční pomoc státu jsme nezískali, ale velmi nám pomohla podpora místních úřadů, například při získávání nových pracovníků," říká výrobní ředitel firmy Harald Landmann.
Slavnostního otevření se zúčastnil i ministr životního prostředí Libor Ambrozek. Ten ocenil hlavně ekologickou stránku investice.
"Často slyšíme, že není možné být konkurenceschopný a zároveň zachovat všechny ekologické standardy. Myslím, že právě holýšovská hala je dobrý příklad toho, že to možné je," řekl ministr při otevření haly.
V holýšovském závodě se nevyrábějí celé autobusy, ale podvozky a přední a zadní části do všech 19 druhů autobusů.
"Výrobky z Holýšova sice nejsou na první pohled vidět, jsou ale nesmírně důležité. Přirovnal bych jejich funkci ke kostem v lidském těle," řekl krátce před otevřením nové haly předseda managementu EvoBus Wolfgang Diez.
EvoBus je jednou ze 17 dceřinných společností firmy DaimlerBenz. Kromě českého závodu má firma v Evropě pobočky v Německu, Francii, Španělsku a v tureckém Istanbulu.
Předseda managementu firmy EvoBus Wolfgang Diez se chystá přestřihnout pásku a slavnostně tak otevřít novou výrobní halu v Holýšově. (19. dubna 2004) |
V holýšovském závodě se vyrábějí díly do všech 19 typů autobusů, které výrábí společnost DaimlerChrysler. (19. dubna 2004) |
Letecký pohled na holýšovský závod EvoBus. (19. dubna 2004) |
Pohled na halu, kterou v pondělí slavnostně otevřel předseda představenstva společnosti EvoBus Wolfgang Diez. (19. dubna 2004) |
Dělník v holýšovském závodě pracuje na karoserii v právě otevřené hale. (19. dubna 2004) |
Vstup do nové haly, kam se přestěhovali všichni pracovníci ze sousedního areálu firmy SVA. (19. dubna 2004) |
V Česku firma DaimlerChrysler prodala za rok 2003 asi 80 autobusů. Získala tak na trhu 10procentní podíl. (19. dubna 2004) |