Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DaimlerChrysler získá nové akcie Hyundai

  14:28aktualizováno  14:28
Korejská automobilka Hyundai hodlá vydat přes 20 milionů nových akcií a prodat je koncernu DaimlerChrysler. Nová emise bude odpovídat asi devítiprocentnímu podílu v německo-americkém koncernu v ceně 430,9 miliardy wonů (390 milionů amerických dolarů). Již koncem června se obě automobilky dohodly na vzájemném sdílení podílů.

DaimlerChrysler má zaplatit za podíl v Hyundai 480 miliard wonů. Do konce roku by měl postupným vydáváním nových akcií dosáhnout desetiprocentního podílu v korejské firmě.

Oba výrobci automobilů založí společný podnik na výrobu užitkových vozidel. Hyundai se zúčastní také projektu "světový vůz", který uskutečňuje DaimlerChrysler společně s japonskou Mitsubishi. 

Německo-americká automobilka také uvedla, že díky opci může zvýšit podíl v Hyundai Motor o dalších pět procent na celkových 15 za tři roky od počátku partnerství.

DaimlerChrysler se již od doby svého vzniku snaží expandovat především na asijské trhy. Právě ve spojení s Hyundai se ucházel o "atraktivní části" expanzí vyčerpané automobilky Daewoo.

Na konci března koupil za 2,1 miliardy dolarů za 34 procent hlasovacích práv v automobilce Mitsubishi. Dohoda vytvořila třetí největší světovou automobilku co do obratu a prodaných vozů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.