Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) 22. ledna při debatě ve Sněmovně řekl, že dálnice by v tomto úseku měla být zprovozněna bez omezení rychlosti zhruba k 18. únoru.
„Nejdůležitější je, že ta dálnice je plně průjezdná,“ řekl v pondělí Rýdl. Ve standardní šířce je D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem v provozu od 11. února, předtím tam dělníci několik dní odstraňovali provizorní svodidla a obnovovali dopravní značení. Rychlost do 100 kilometrů v hodině tam teď je podle Rýdla vzhledem ke kvalitě dálničního povrchu odpovídající. Zvyšovat na 130 kilometrů v hodině se nebude ani po avizovaných dílčích opravách v této části D1, které se mají uskutečnit v nejbližší době. Minulý týden už dělníci v noci na pátek spravovali výtluky kolem 103. kilometru.
V problémovém úseku D1 u Humpolce už se jezdí po celé šířce dálnice |
Desetikilometrový úsek D1 mezi 94. a 104. kilometrem byl kvůli zpožděným stavebním pracím zúžený i v zimě, v prosinci tam při sněžení kolabovala doprava. ŘSD pak oznámilo ukončení smlouvy se stavaři, odstoupení od smlouvy následně oznámilo samo stavební sdružení tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy, které na zakázce v celkové hodnotě 1,75 miliardy korun pracovalo.
Rekonstrukce dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začala loni v březnu, dokončena měla být v příštím roce. Součástí zakázky byla podle Rýdla i nezbytná úprava dálničního povrchu, aby vydržel i při rekonstrukci, kdy měla být doprava po určitou dobu v obou směrech stahovaná vždy do jedné poloviny dálnice. „My jsme je opakovaně vyzývali, aby v souladu s harmonogramem tyto práce provedli. Nikdy je neprovedli,“ řekl v pondělí Rýdl.
ŘSD podle mluvčího připravuje podklady k tomu, aby mohlo dokončení rekonstrukce této části D1 co nejrychleji zadat novému zhotoviteli.
ŘSD odstranilo dočasná betonová svodidla na D1 u Humpolce (leden 2019):
5. ledna 2019 |