Nově dokončená část vede od Vrchoslavic na Prostějovsku ke Kojetínu v okrese Přerov a napojuje se na úsek do Kroměříže, který Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) otevřelo před rokem. Stavba je dlouhá téměř sedm kilometrů a stála zhruba 2,2 miliardy korun.
Nově dokončená trasa svede osobní i nákladní dopravu ze silnice I/47. Ta v úseku vede přes řadu menších obcí a kapacitně už nestačí. Umožní také lepší napojení Zlínského a části Olomouckého kraje na českou dálniční síť.
Podle kroměřížského starosty Miloše Malého dálnice městu přinese mimo jiné i více hostů ze zahraniční. "Většina turistů, kteří přilétají do ČR, končí v Praze. Pro ně je důležité, aby měli velmi dobré dopravní napojení do destinací, které chtějí navštívit. A tam, kde je dálnice, tam je pro ně samozřejmě příjemnější cesta," uvedl.
Necelých sedm kilometrů dálnice se stavělo od listopadu roku 2006 a financovány byly částečně také z evropských zdrojů. Součástí stavby je mimoúrovňová křižovatka u Kojetína, 14 mostů a biokoridory. Celá trasa nejstarší české dálnice tak činí 261 kilometrů. Motoristé se budou moci po nově otevřeném úseku poprvé projet ve čtvrtek dopoledne.
Dálnice D1 má v budoucnu vést až k česko-polské hranici a její výsledná délka by měla činit 377 kilometrů. K tomu ale zbývá ještě několik desítek kilometrů vozovek dokončit. Na už hotovou část dálnice naváže úsek mezi Kroměříží, Hulínem a obcí Říkovice v okrese Přerov, který se v současné době staví.