Novou soutěž vypsalo ministerstvo poté, co mu první tendr zrušil kvůli chybám Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). „Cílem je získat dostatečně kvalifikované poradce pro zadávací řízení, ve kterém bude vybrán koncesionář projektu PPP. Ten zajistí dostavbu chybějících 32 kilometrů D4 mezi Příbramí a Pískem,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold
Zahájit stavbu většiny zbývajících úseků D4 plánuje ministerstvo v roce 2019. Vítěz pak má zabezpečit i následný provoz a údržbu dálnice. Podle zadávací dokumentace bude mít vítězná firma na starost provoz a údržbu i již postavených úseků směrem k Písku.
Samotné náklady na stavbu odhaduje ministerstvo dopravy zatím na necelých 7 miliard korun. Předpokládaná hodnota zakázky na poradce je 103 milionů korun.
Podle Neřolda reflektuje ministerstvo v nové soutěži výtky ÚOHS, kvůli kterým bylo původní zadávací řízení na výběr poradců zrušeno. Před zahájením soutěže využilo ministerstvo dopravy možnost uspořádat předběžné tržní konzultace, což umožňuje nový zákon o zadávání veřejných zakázek. Jednotliví uchazeči nyní mají čas na podání nabídek do 15. února.
O dostavbě chybějících částí dálnice D4 formou PPP projektu rozhodla vláda v lednu. Samotný výběr firem, které dálnici postaví a budou provozovat, má začít v polovině příštího roku.