Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dálnice D8 získala povolení na poslední úsek. Pokud se někdo neodvolá

  10:25aktualizováno  10:25
Stavební úřad v Lovosicích vydal povolení pro poslední úsek dálnice D8 přes České středohoří. Do měsíce by tak dokončení dálnice nemusela bránit žádná administrativní překážka. Vedoucí úřadu Petr Soldon ale optimismus mírní. Očekává, že se proti rozhodnutí někdo odvolá.

Dálnice D8 měla být hotová v roce 2010. Dodnes končí v prudké zatáčce u Řehlovic, odkud pokračuje rychlostní silnice na Teplice. | foto: Karel KopáčMF DNES

"Je to u nás zvykem. Proto dokud rozhodnutí nenabude právní moci, nemůžeme říct, že už má dálnice všechna povolení," poznamenal Soldon.

Kompletní stavební povolení spojené s územním rozhodnutím se týká chybějících 4,7 kilometru. "Rozhodnutí jsme rozesílali ve středu, teď se bude zveřejňovat na úředních deskách a pak bude třicet dnů na odvolání. Takže kdyby se nikdo neodvolal, může nabýt právní moci někdy za pět týdnů," odhaduje Soldon.

Problémový úsek dálnice D8

Poslední úsek dálnice D8

S případnými odvoláními se bude muset vyrovnat krajský úřad. Pokud povolení nabude právní moci, začne Ředitelství silnic a dálnic stavět. Na dokončení úseku potřebuje zhruba 30 měsíců.

"Letos jsme vydávali čtyři rozhodnutí a jedno nám napadli," připomíná Soldon dokončenou část z Lovosic do Bílinky, po které už od středy měla jezdit auta. Jenže protihlukový tubus mostu nad obcí Vchynice neodpovídá projektu, a stavaři tak musejí čekat na dodatečné stavební povolení (více zde). Používat ho podle Soldona bude možné v nejhorším případě až v polovině příštího roku.

Podívejte se na most, kvůli němuž se zpozdí otevření další části D8

Povolení na poslední úsek dálnice se řešilo už od letošního jara. Úřady po sérii soudních sporů s ekology raději všechna povolení zrušily a rozhodly se vydat územní a stavební povolení najednou. Termín vydání se neustále protahoval, původně mělo být už v létě. Skoro měsíční průtah zapříčinila i pomalost ústeckého magistrátu, který vydával jeden relativně jednoduchý dokument 24 dnů, žádnou lhůtu ale neporušil (více zde).

"Nakonec má to povolení 98 stran, byla to celkem fuška. Poslední dobou jsme pořád konzultovali s právníky i s autorem jednoho ze zákonů," řekl Soldon.

Dnes auta musejí z dálnice D8 sjíždět u Lovosic a podél Labe nebo přes Teplice se dostat k Ústí nad Labem, kde se na dálnici mohou opět napojit.

Dnes auta musejí z dálnice D8 sjíždět u Lovosic a podél Labe nebo přes Teplice se dostat k Ústí nad Labem, kde se na dálnici mohou opět napojit.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června...
Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop...  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

Budou po Česku plout nákladní lodě jako například na průplavu Rýn - Mohan -...
Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.