"Část bude ale zpočátku fungovat pouze v polovičním profilu," upozornil ministr Slamečka. To znamená, že řidiči budou moci využívat pouze dva pruhy ze čtyř. Podobně se zprovozňovala třeba část dálničního obchvatu Plzně.
Zatímco cesta z Prahy na Ostravsko po dálnici bude možná už na konci letošního roku, pokračování dálnice D47 do Polska se odkládá. "Scénář, že by byl úsek mezi Bohumínem a státní hranicí dokončený v roce 2010, jsme už zcela opustili. Pokud na to budeme mít peníze, dostavíme ho nejdříve v roce 2012," plánuje Slamečka.
Poláci by přitom úsek své dálnice k hranicím měli postavit už na konci roku 2010. Problém české strany však tkví v tom, že dálnice do Polska není spolufinancována z evropských peněz v rámci Operačního programu doprava. Ministerstvo tak dokončení úseku mezi Bohumínem a hranicí neřadí mezi priority. Přednost totiž mají stavby financované z evropských peněz.
Pokud by financování staveb probíhalo podle ideálních představ fondu dopravy, potřeboval by v rozpočtu navíc 50 miliard korun. "Minimální požadavky by ale uspokojilo i 30 miliard," připustil Slamečka. Ten přislíbil, že by se kvůli nedostatku peněz neměla zastavit dostavba ústecké dálnice přes České středohoří ani dokončení jižní části pražského okruhu.
Mapa chybějícího úseku mezi Bělotínem a Bílovcem
Zdroj: Mapy © PLANstudio