Diskuze

Nový dálniční zabiják: unavený mladík v přetížené dodávce

Firmy se o řidiče dodávek přetahují. Stačí jim totiž jen obyčejný řidičák skupiny B. Navíc pro ně neplatí povinné přestávky. Jenže mladí řidiči přetížených dodávek patří mezi časté viníky tragických nehod.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

S87t66a53n 40N94o61v14á38k

12. 2. 2018 17:20

Dodávkáři jsou po blondýnách v teréňáku druhou nejnebezpečnější skupinou. Výkon motoru je přizpůsobený pro tunový náklad, ale věčně jezdí skoro prázdní a neodolají hrát si na závoďáky...

0 0
možnosti

M78a51r63e96k 14H65r81u68b64y

10. 2. 2018 23:23

To jsou vymluvy. I ridicu dodavek se tyka zakonik prace, ktery prestavky upravuje.

Na to neni treba dalsi buzerace od EU.

0 0
možnosti

telička?-ten zrádce ještě veu-přicmrduje???8-obabiš ho měl ihned odvolat-škody budou nevratné;-O;-ORv

3 1
možnosti

komoušská EU-vstupuje...Rv

0 0
možnosti
Foto

Tachografy to řeší plně, možná navýšit do 3,5 tuny dobu jízdy na 12 hodin, protože tam automaticky odpadá výkon.

0 0
možnosti

Zase výmluvy policie, proč není schopna postihnout tyto dodávkáře. Stačilo by používat stávající předpisy zákona o silničním provozu 361/2000 a selský rozum

§5, odst. 1, pís. b):

Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen

věnovat se plně řízení vozidla nebo jízdě na zvířeti a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích

§4, pís. a)

Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen

a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace,1) povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu,

Není potřeba žádný speciální zákon pro řidiče dodávek

1 0
možnosti

Nedodržování přestávek, bezohledně rychlá jízda, přetěžování dodávek které jsou do 3,5 t jen papírově, zanedbávání údržby, obvolávání zákazníků za jízdy - to jsou všechno průvodní jevy bezohledné nebo zoufalé honby za ziskem.

V USA se na "normální osobákový" řidičák může řídit "dodávka" do cca 12 tun, rozdíl je však ten, že jakmile se něco stane, všechny jakkoli související hříchy vám znalci odhalí, právníci spočítají, soud udělí tučné odškodné, a pojišťovna, pokud jste porušili pojistné podmínky (že pravidelně kontrolujete práci řidiče, náklad, jízdní doby, ...), jej po vás bude chtít. Nehody autobusů tam téměr nejsou protože jsou často pro menší dopravce likvidační.

Než zatěžovat početnější rodiny a drobné řemeslníky další legislativou, spíš bych podporoval exemplární tresty pro v článku popsané řidiče a zejména pro jejich zaměstnavatele. Bezohlední řidiči jsou statisticky větším rizikem než jaderné elektrárny, teroristé, a další věci, kterých se obáváme.

Řidičák C a D mám přes 20 let, bez nehod, nikdy jsem se nepodvolil požadavkům na nebezpečnou jízdu, nikdy jsem neměl problém najít práci, a nejsem sám. Řidiči z povolání, i služebních automobilů, musí absolvovat pravidelně školení - tam by mělo zaznít, že profesionální řidič má také jako profesionál jezdit.

2 0
možnosti

Unavení jezdí nejen dodávkáři. Mám osobní zkušenost s odtahovkou, co mě odtahovala z okolí Salzburgu do Brna (skoro 500 km). Maník vyjel kolem 21:00 z Jihlavy, přijel v pondělí ve 2 hodiny v noci, aby neporušil rakouský zákaz jízdy náklaďáků do neděle 24:00. Zpátky jel hned na otočku přes Linz, jižní Čechy a Vysočinu.

Na můj dotaz proč nejede po rychlejší dálnici přes Vídeň a Mikulov a motá se po okreskách JČ a Vysočiny, mi odpověděl, že v Rakousku se přísněji kontroluje dodržování bezpečnostních přestávek a na české hranice do Mikulova by to nestihl bez povinné přestávky. V Česku je to prý s policajtama v pohodě.

Takže do Brna jsme přijeli dopoledne v 10:00, borec naprosto nevyspanej po 13 hodinách noční jízdy, na benzínkách dával jedno kafe za druhým a hned se ještě vracel do Jihlavy. Nevěřil jsem svým očím, co odtahovak dělá, aby nemusela poslat 2 řidiče pro bezpečnou jízdu.

Takže celá věc je benevolence PČR. Z rakouské policie měla odtahovka vítr - (kontrola zákazu náklaďáku o víkendu, kontrola dodržování pauz), ale z české měla naprosto srandu.

Mimochodem jihlavská odtahovka se jmenuje Paseka.

2 0
možnosti

odtahovky, za nimi v závěsu PPL speciálně ta šetří kde může - řidiči vyjíždějící z Plzně až do Aše - začínají ráno v 5:15 tím že si sundají a srovnají celodenní náklad balíků - cca tunu a půl na hromadu, tu pak následně přeskenují a naloží do svých aut, vyjíždějí kolem 9 ráno a jedou až na místo rozvozu, kde se doslova honí až do cca 16-17 hodin, většina ženských chce zásilky ke dveřím bytu, nejlépe 4 patro bez výtahu, na oběd leckdy max na benzinu pro bagetu a kafe, pak posbírají svozy a rychle zpět na depo, dorazí kolem 19-20 hod, pak musí sami udělat uzávěrku dne, vyčíst scenery, vystát frontu u pokladny s tržbou, svozy vyházet na dopravník a teprve kolem 10 večer je hotovo. Pak na ubytovnu spát..

Kdo si myslí že se s někým střídá, tak ho uvedu reality - nestřídá, ráno musí opět nastoupit k tomu pasu, to co nestíhá rozvézt přes týden, musí dorazit v sobotu. Ti kluci dostanou max 17 tis čistého a jsou rádi.

Je tu někdo kdo by si chtěl práci u PPL zkusit? Hlavně když v inzerátech se píše že jde o práci, kterou si koordinujete sám...

Jo ještě jsem zapomněla - z toho platu si musí platit uniformu a veškeré škody na zásilkách a pokuty za stížnosti zákazníků, kterým balík nevynesl do patra, protože už nemohl..

1 0
možnosti

To, že přibývá profesionálních řidičů s mokrým řidičákem, kteří nafasujou dodávku a valí po dálnicích plně naložení 150km/h je bohužel smutná pravda....

Já mám cca 9 let naježděno cca 130-150 tis. a považuji se (i přes 0 přestupků, 0 zaviněných nehod) za slabšího řidiče a jít pracovně řídit dodávku by mne ani ve snu nenapadlo....A to si teda troufám říct že jsem trošilinku lepší řidič než ten 20 letý s čerstvým řidičákem v kapse...

2 1
možnosti

P64e29t29r 94B56á15č14a

8. 2. 2018 22:53

spis vase smutne pohadka.

Plne nalozena dodavka 150 ani nemuze jet.

0 2
možnosti

Když jsem jezdíval na služebky po dálnicích, tak právě krom různých "pirátů" v luxusních černých audinách či meďourech, nejrychleji jezdily právě takové dodávky.

5 1
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

Divné kšefty za 1,5 miliardy dolarů. Nejvíc dílů pro ruská letadla dováží Gabon

28. března 2024  19:41

Gabon se stal největším dodavatelem náhradních dílů pro ruská letadla, napsal server The Moscow...

Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem

28. března 2024  18:51

V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed...

Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují

28. března 2024

Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!