Japonská firma chtěla původně závod postavit u polského Walbrzychu. Ve prospěch Kadaně rozhodla podle ředitele mezinárodních operací Oiles Corporation Šoheie Nakamoty připravenost území a dostatek kvalifikovaných lidí na trhu práce.
Výroba se má podle plánů investora rozjet v říjnu 2004. Zpočátku dá závod práci padesáti lidem, postupně by se měl počet zdvojnásobit.
V Japonsku má Oiles tisíc zaměstnanců a obrat z prodeje kolem 290 milionů eur. Je významným dodavatelem automobilek Honda, Nissan a Toyota. Nakamoto přiznává, že závody firem ze skupiny Toyota v Česku byly dalším argumentem pro zdejší stavbu.
Zónu vybudovala nákladem 100 milionů korun stavební firma SIR. Podle předsedy představenstva Vlastislava Hofmana však nehraje roli developera.
"Jde nám o stavební zakázky. Od státu jsme dostali osmimilionovou dotaci a za patnáct milionů prodáme silnice a chodníky obci," uvedl Hofman.
Do října slibuje Vlastislav Hofman smlouvy s dalšími čtyřmi investory, jejichž jména zatím tají.