Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další japonská firma propouští

  14:56aktualizováno  14:56
Největší japonský výrobce elektroniky Hitachi propustí skoro patnáct tisíc zaměstnanců. Společnost zasáhl celosvětový pokles v oblasti elektroniky a informačních technologií a musí realizovat úsporná opatření. K podobným spořivým krokům nedávno přistoupily i další japonské firmy jako NEC, Toshiba nebo Fujitsu.

Do března, kdy končí fiskální rok v Japonsku, firmu opustí přesně 14700 lidí, což jsou asi čtyři procenta z celkových 341 tisíc pracovníků. Propouštění zasáhne hlavně Japonsko, a to 10200 Japonců.

Společnost také v rámci úspor přestane vyrábět obrazovky do osobních počítačů a sníží investice do oblasti polovodičů o 80 miliard jenů na 60 miliard. Zároveň ale posílí vzkvétající sektory jako výrobu displejů pro mobilní telefony a velké monitory.

Celkem se náklady restrukturalizace vyšplhají v tomto fiskálním roce na osmdesát miliard jenů, což je v přepočtu přes pětadvacet miliard korun.


Hitachi také revidovala svou předpověď hospodářského výsledku pro tento fiskální rok na ztrátu 140 miliard jenů (asi 44 miliard korun). Původně společnost očekávala zisk ve výši 90 miliard jenů.

V minulém fiskálním roce japonská firma zaznamenala čistý zisk ve výši 104 miliard jenů. 
 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.