Další německé ojetiny na české koleje. Budou jezdit z Plzně do Mostu

  15:07aktualizováno  15:07
Po českých kolejích začnou od prosince jezdit další dieselové soupravy po německých státních drahách Deutsche Bahn. Do Česka je v pátek přivezla společnost GW Train Regio, u které si chce ministerstvo dopravy od prosince objednat desetiletý provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem.

Dieslová jednotka, kterou od Deutsche Bahn koupila GW Train Regio. | foto: Ondřej Bičiště, MF DNES

Firma vyhrála veřejnou soutěž, kterou ale na návrh Českých drah zrušil dosud nepravomocně Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

„Máme celkem čtyři soupravy, které projdou kompletní modernizací v CZ Loko. Bude nový interiér, dobudujeme bezbariérovou toaletu,“ řekl Peter Bosáček, předseda představenstva GW Train Regio. Zatím naposledy jezdily soupravy pro Deutsche Bahn.

Fotogalerie

Jde o motorové jednotky řady 628, v Česku označené jako 845. Češi už tyto soupravy znají: před časem si jednu pořídila a modernizovala česká pobočka Deutsche Bahn Arriva, která s ní jezdí mezi Prahou a Benešovem a o víkendu z Prahy do Trenčína.

Ministerstvo dopravy zatím smlouvu s GW Train Regio nepodepsalo. „Záleží na dalším vývoji nabídkového řízení na tuto linku. Chtěli bychom, aby doběhlo standardně nabídkové řízení, které je nyní ve fázi podaného rozkladu na ÚOHS. Pokud nabídkové řízení řádně nedoběhne, je Ministerstvo dopravy připraveno zajistit provoz linky pomocí přímého zadání společnosti GW Train Regio,“ řekl mluvčí Tomáš Neřold.

GW Train Regio v soutěži těsně porazila Arrivu, za kilometr chce 74,70 korun. České dráhy byly v soutěži výrazně dražší, požadovaly téměř o třicet korun více.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Raději vlakem než autobusem. Na železnici přibyly tři miliony cestujících

Ilustrační snímek

Trend postupného úbytku cestujících v autobusech doprovázený oživením zájmu o cestování po železnici je patrný...

Na koleje se vrací legendární Vindobona. České dráhy upravují názvy spojů

Vindobona, motorový vůz řady 854

V roce 2019 přibude v jízdním řádu více jednotných názvů vlakových linek. Ty nahradí doposud odlišná pojmenování...

Karlín a u Kříže. V Praze nejspíš vzniknou nové zastávky vlaku

Vizualizace železniční zastávky Karlín

Dvě další zastávky mohou v nejbližších letech usnadnit cestujícím přestup z pražské městské dopravy na příměstskou...



Najdete na iDNES.cz