Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Česká železnice zrychlila, přibyly další úseky s maximální rychlostí

  9:40aktualizováno  9:40
O vysokorychlostních vlacích mohou cestující na české železnici dál jen snít. Alespoň slabou náplastí pro ně ale může být, že loni díky modernizaci opět přibylo úseků, kde vlaky mohou jezdit v Česku maximálně povolenou rychlostí 160 kilometrů v hodině.

Souprava pendolino | foto: Profimedia.cz

Loni v Česku přibylo 23 kilometrů tratí s maximální povolenou rychlostí v Česku. Vyplývá to z výroční zprávy Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Celkem tak mohou vlaky jezdit stošedesátikilometrovou rychlostí na 389 kilometrech.

Rychlejší tratě vznikly především na jihu Čech. Jde o úseky Sudoměřice – Tábor, Veselí nad Lužnicí – Dynín a Soběslav – Veselí nad Lužnicí. Plně budou cestující efektu rychlejších tratí využívat od příštího jízdního řádu, kdy mají vyjet poprvé vlaky kategorie EC/IC z Prahy do Českých Budějovic. Díky rychlejší trati a zastavování pouze v Táboře se proti současnému jízdnímu řádu zkrátí cesta o více než dvacet minut. Na trati dál zůstanou i stávající rychlíky.

Maximální rychlosti můžou nově vlaky dosahovat i mezi Pardubicemi a Hradcem Králové v úseku Stéblová - Opatovice nad Labem. Letos na seznam přibude ještě dokončená modernizace hlavní trati z Prahy na Českou Třebovou mezi Běchovicemi a Úvaly.

Na další rychlejší tratě si musí cestující počkat. Maximální rychlost v Česku bude i v úseku mezi Rokycany a Plzní v novém ejpovickém tunelu, ten se ale ještě stále staví.

U některých modernizací naopak SŽDC s využitím maximální rychlosti nepočítá. Velkou kritiku u řady odborníků sklidila za to, že například u chystané modernizace tratě z Hradce Králové do Chocně počítá s nižší rychlostí, i když vede rovinou a může být alternativou pro přetížený koridor.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Samořiditelné Audi A7
Další bonus samořiditelných aut? Povinné ručení zlevní, míní odborníci

Pojišťovny se připravují na pokles škod a změnu pojistek. Autonomní vozy totiž méně bourají. Pokud nyní ročně způsobí škodu pět vozidel ze sta, pak v budoucnu...  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Antimonopolní úřad zahájil správní řízení kvůli mýtnému tendru

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zahájil správní řízení s ministerstvem dopravy kvůli miliardovému tendru na provoz elektronického mýtného systému...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.