Kvůli závadám se bude po mostech namísto dosavadní rychlosti 110 kilometrů v hodině smět jezdit maximálně šedesátkou. "Doporučili nám to po kontrole tří mostů. Podle kontrolorů je stav mostů špatný a kvůli tomu se na nich musí omezit rychlost," řekl René Poruba pověřený řízením Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Společnost Eurovia, která mosty postavila, ale říká, že kvůli její špatné práci problémy nevznikly. "Většina údajných vad vznikla rozhodnutím ředitelství silnic a dálnic, nikoliv kvůli našemu nesprávnému postupu. Významná část vad byla způsobena nedostatečnou údržbou ze strany ŘSD," říká mluvčí Eurovie Petra Kučerová.
Ředitelství podle ní například dostatečně nečistilo dilatační závěry a kvůli tomu do konstrukcí tekla voda a mosty se poškodily.
Ministerstvo dopravy nicméně přikázalo ŘSD, aby cedule se šedesátikilometrovou rychlostí umístilo na dálnici. Ředitelství je začne instalovat během pátku. Jde o mosty přes Odru, most křižující železnici a řeku Opavu a přemostění Polanecké ulice.
Dálnice v Ostravě se "proslavila" tím, že ji její stavitel, společnost Eurovia, postavil na stavební suti. (více zde) Podle firmy je to ale v pořádku, protože to povolují normy.