Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rakušané kupují další railjety. Čechům mohou prodat další ojeté vagóny

  15:21aktualizováno  15:21
Rakouské státní dráhy ÖBB jsou natolik spokojené s jednotkami railjet, že se rozhodly pořídit si dalších devět souprav. Jde o vozy, které původně mohly získat České dráhy. Může nakonec jít i o pozitivní zprávu pro cestující v Česku. Rakouský dopravce se bude totiž zbavovat dalších kvalitních vozů na dálkovou dopravu, kterých už v Česku jezdí více než sto.

Railjet při cestě do zkušebního centra VUZ Velim v Ústí nad Orlicí | foto: Tomáš Kuchta

Rakouský dopravce se rozhodl pro nákup dalších railjetů díky dobrým výsledkům, kterých dosud koupené jednotky dosahují. O nákupu informoval železniční odborný server Railway Gazette.  

Objednávka nových railjetů přichází v době, kdy vídeňský závod dokončuje pomalu dodávku sedmi souprav railjetů pro České dráhy. Část z nich už ČD nasadily do pravidelného provozu, od prosince pak všech sedm bude jezdit mezi Prahou, Vídní a Štýrským Hradcem. „Díky zvýšené ziskovosti v osobní dopravě si můžeme tuto investici dovolit z vlastních zdrojů. Investujeme do větší zákaznické spokojenosti,“ řekl šéf ÖBB Christian Kern. 

ÖBB zaplatí za dalších devět sedmivozových jednotek celkem 145 milionů euro, tedy přes 4 miliardy korun. Rakouský dopravce tak bude mít po ukončení kontraktu v roce 2016 celkem 60 railjetů, což je obchodní název pro jednotku Siemens Viaggio Comfort. Nasadit je chce na trasy mezi Vídní a Salcburkem a také na spoje do Itálie. 

Staré vlaky budou ve výprodeji, zda skončí na české železnici jasné není

Nasazení railjetů v Rakousku se výrazně projevilo i na české železnici. Rakouské dráhy totiž přestaly potřebovat původní vozy na dálkové vlaky a začaly je rozprodávat. I když jde často o třicet let staré vagóny, patří k těm nejpohodlnějším na české železnici, na začátku tisíciletí prošly velkou modernizací. 

Například RegioJet má z rakouských ojetin základ své flotily: z 97 vagónů jich je rakouských 85, vozy přitom vyfoukl na začátku Českým drahám. Modernizovaný ojetý vůz přišel dopravce zhruba na 600 tisíc euro, tedy výrazně méně, než nový.

Dráhy mají už z Rakouska přes sedmdesát vozů, zatím nechtějí spekulovat, zda budou mít zájem i o další ojetiny. RegioJet by podle svého majitele Radima Jančury chtěl dát přednost už spíše nákupu nových vagónů.

Railjety mají i České dráhy:

 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

Na ostrově Svatá Helena, který leží v Atlantickém oceánu asi dva tisíce...
Dožil zde Napoleon. Teď dostává Svatá Helena první pravidelný letecký spoj

Na ostrově Svatá Helena, který leží v Atlantickém oceánu asi dva tisíce kilometrů na západ od afrického pobřeží, přistál v sobotu první pravidelný let....  celý článek

Autobus Leo Express
Vlaky Leo Express budou jezdit až do Polska, společnost získala povolení

Český soukromý dopravce Leo Express získal povolení pro provoz osobní železniční dopravy v Polsku. Společnost tak může prodloužit železniční spojení z Prahy do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.