Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lůžkové vlaky jako ohrožený druh. Ve Francii jich polovinu zruší

  9:11aktualizováno  9:11
Soumrak dálkových nočních vlaků v Evropě pokračuje. Po ohlášené velké redukci v Německu se chystá od října velká redukce ve Francii. Změny u hlavních evropských dopravců se projeví zřejmě i na jízdních řádech v Česku.

Deutsche Bahn hodlají v příštích letech výrazně omezit počty nočních vlaků | foto: Deutsche Bahn

Francouzská vláda se rozhodla, že zruší dotace pro polovinu z nočních spojů po celé zemi.

Od října skončí noční vlaky z Paříže do Toulouse, do Savojska, spojení z Lucemburska do Nice a mezi Štrasburkem a Nice. Do příštího roku zůstanou ještě vlaky z Paříže do města Tarbes v podhůří Pyrenejí a Hendaye na francouzsko-španělských hranicích.

Zachované zůstane dál spojení z Paříže do města Briançon a z Paříže do Rodez. Důvodem je, že chybí jiné adekvátní spojení.

Důvodem rušení je ztrátovost nočních vlaků.. U francouzského státního dopravce SNCF tvoří noční vlaky 3 % celkového provozu, ale vytváří čtvrtinu ztráty z dálkové dopravy. Počet cestujících klesl o čtvrtinu za posledních pět let.

Podobnou velkou redukci ohlásily už německé Deutsche Bahn, které postupně odcházejí se svými vlaky CityNightLine. Definitivní konec má přijít letos v prosinci. V Česku se to dotkne nočního vlaku Phoenix, který jede z Prahy do Kolína nad Rýnem či švýcarského Curychu.

Noční vlak do Švýcarska zřejmě zůstane

Spojení se Švýcarskem přes noc by ale zmizet podle informací iDNES.cz nemělo. České dráhy společně s dalšími dopravci plánují, že by noční vlak mohl jet kratší cestou přes Rakousko. České dráhy zatím plány nechtějí komentovat. „Noční doprava je zatím otevřená. Konečná mezinárodní jednání o nočních spojích budou někdy na přelomu srpna a září,“ řekl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Za soumrakem nočních vlaků je více důvodů, především pak zrychlování železnice a stavby vysokorychlostních tratí nebo velký rozmach letecké dopravy.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června...
Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Máme 98 procent akcií ČSA, oznámil Travel Service. Korejci ve firmě končí

Společnost Travel Service oznámila, že má na dosah ovládnutí ČSA. Dohodla se s jihokorejskou Korean Air a státní firmou Prisko na odkupu jejich podílů....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.