Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Michal Klíma, MAFRA

Další zájemce o dotované rychlíky: Olomoucká dopravní

  • 55
V soutěži o provoz rychlíkových tratí mezi Ostravou a Olomoucí přes Opavu a Krnov se může nakonec utkat až devět železničních dopravců. O provoz rychlíků projevil zájem další dopravce, o kterém se zatím nemluvilo: společnost Olomoucká dopravní, která dosud provozuje jen nákladní vlaky.

"Ano, máme zájem se soutěže zúčastnit. Nejen na tuto trať, ale i na další," uvedl jednatel společnosti Vladimír Míček. Podle něj jde o logické pokračování aktivit firmy v železniční dopravě.

Ryze tuzemská firma vlastněná Pavlem Brázdou dosud podle Míčka počítá s tím, že by si soupravy na provoz těchto rychlíků pronajala. Firma měla podle poslední uzávěrky zveřejněné v obchodním rejstříku  v roce 2009 obrat kolem 20 milionů korun.

Ministerstvo dopravy si možné zájemce o vstup na trh dotovaných rychlíků tento týden pozvalo ke kulatému stolu. Z jednání vyplynulo, že první soutěž na provoz rychlíků bude vyhlášena zhruba v půlce ledna.

O tuzemské rychlíky dotované ministerstvem dopravy má zájem už devět firem. Kromě Českých drah také RegioJet, Leo Expres, Veolia Transport, Jindřichohradecké místní dráhy, Viamont Regio, Arriva, Abellio patřící nizozemským státním drahám a nově také Olomoucká dopravní.

Po vypsání první tratě má následovat další soutěž v březnu, kdy půjde na řadu trať Praha - Děčín a Praha - Cheb přes Ústí nad Labem. Postupně mají být vysoutěžené všechny rychlíkové tratě. Stát za rychlíky ročně utratí kolem čtyř miliard korun. Státní kase by měly soutěže přinést úspory, cestujícím zlepšení služeb.