Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ministr musí stabilizovat situaci v ŘSD i resortu dopravy, míní Ťok

  14:55aktualizováno  14:55
Kandidát na nového ministra dopravy Dan Ťok by chtěl stabilizovat Ředitelství silnic a dálnic a celkově celý resort dopravy. Řekl to na středečním setkání s novináři. „Chtěl bych využít zkušeností ze Skansky a toho, že znám situaci i z druhé strany,“ uvedl Ťok.

„Měl bych tři hlavní věci k řešení. První je situace na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), mýto jako druhá a nakonec celková stabilizace oboru. Nejsem příznivec personálních čistek, spíše bych to chtěl vyřešit zdravým rozumem,“ nastínil na brífinku svou možnou budoucí práci Ťok. Problémy na ministerstvu jsou podle něj dlouhodobější, což dokazuje i počet lidí, kteří se ve vedení vystřídali.

Kdo je Dan Ťok

Od roku 2008 je generálním ředitelem stavební společnosti Skanska. Letos byl zvolen prezidentem Americké obchodní komory v ČR. Vystudoval Fakultu strojního inženýrství VUT v Brně. Působil v První brněnské strojírně, byl generálním ředitelem společnosti ABB Energetické systémy, poté vedl tři roky českou a slovenskou pobočku koncernu Alstom. V letech 2003 až 2006 byl předsedou představenstva Jihomoravské plynárenské a poté dva roky vedl KKCG Industry Karla Komárka. Je mu 55 let. Je ženatý a má dvě dcery (více o Ťokovi čtěte zde).

Zpráva o kandidatuře šéfa Skansky na post ministra dopravy vyvolala znepokojení ohledně možného střetu zájmů.  Ťok však jakékoliv budoucí vazby na developerskou společnost odmítl s tím, že nikdy nebyl vlastníkem společnosti, ale pouze najatým manažerem. Navíc se k už vzdal všech výkonných pravomocí ve společnosti. „Jsem jen najatý manažer a tím, že odejdu, moje vazby padají,“ upřesnil Ťok.

Spory Skansky se státem ohledně některých projektů už prý řešit nebude a je to otázka nezávislých soudů. Mezi nejvíce proklamované kauzy patří například problém zvlněné dálnice D47, na jejíž stavbě se Skanska podílela (více o sporu zde).

Kandidaturu Ťoka na post šéfa dopravy oznámil ve středu ráno ministr financí a šéf hnutí ANO Andrej Babiš. Ten s Ťokem několikrát jednal už dříve a v minulosti mu nabídl i post šéfa ŘSD. V resortu by měl Ťok nahradit Antonína Prachaře (ANO), který ve středu ráno rezignoval. Jako důvody svého rozhodnutí uvedl tlaky médií a opozice na jeho osobu, což škodilo celému resortu dopravy (více o jeho rezignaci zde).

Ťok se musí nyní sejít s premiérem a prezidentem, které by měl přesvědčit o svých schopnostech vést Ministerstvo dopravy. Schůzku s Bohuslavem Sobotkou (ČSSD) má naplánovanou hned na čtvrtek. Na svou prezentaci si však neplánuje nic zvláštního. „Chci ho přesvědčit prací, kterou jsem udělal a která funguje,“ dodal na závěr brífinku Ťok.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Klinika nabízela příliš levné operace očí, musí se omluvit konkurentům

Oční klinika, která nabízela klientům superlevné operace očí, se podle soudu dopustila neférového jednání vůči konkurenci a musí se omluvit. Laserovou korekci...  celý článek

kreditní karta, kreditka, platba, pokladna
Pozor na spropitné. Některé podniky si jej účtují samy a bez optání

Některé české restaurace účtují spotřebitelům neoprávněně vyšší částky za „servis“. Česká obchodní inspekce například zjistila, že v restauraci na Střeleckém...  celý článek

Limitovaná edice nákladního vozu Tatra Phoenix Präsident připomíná 120 let od...
Výroba tatrovek letos vzrostla o 40 procent, škodovek o 14 procent

Výroba osobních aut v Česku za osm měsíců roku vzrostla meziročně o 5,7 procenta na 940 536 vozů. Výroba nákladních vozů reprezentovaná kopřivnickou Tatrou se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.