Ministr musí stabilizovat situaci v ŘSD i resortu dopravy, míní Ťok

  14:55aktualizováno  14:55
Kandidát na nového ministra dopravy Dan Ťok by chtěl stabilizovat Ředitelství silnic a dálnic a celkově celý resort dopravy. Řekl to na středečním setkání s novináři. „Chtěl bych využít zkušeností ze Skansky a toho, že znám situaci i z druhé strany,“ uvedl Ťok.

„Měl bych tři hlavní věci k řešení. První je situace na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), mýto jako druhá a nakonec celková stabilizace oboru. Nejsem příznivec personálních čistek, spíše bych to chtěl vyřešit zdravým rozumem,“ nastínil na brífinku svou možnou budoucí práci Ťok. Problémy na ministerstvu jsou podle něj dlouhodobější, což dokazuje i počet lidí, kteří se ve vedení vystřídali.

Kdo je Dan Ťok

Od roku 2008 je generálním ředitelem stavební společnosti Skanska. Letos byl zvolen prezidentem Americké obchodní komory v ČR. Vystudoval Fakultu strojního inženýrství VUT v Brně. Působil v První brněnské strojírně, byl generálním ředitelem společnosti ABB Energetické systémy, poté vedl tři roky českou a slovenskou pobočku koncernu Alstom. V letech 2003 až 2006 byl předsedou představenstva Jihomoravské plynárenské a poté dva roky vedl KKCG Industry Karla Komárka. Je mu 55 let. Je ženatý a má dvě dcery (více o Ťokovi čtěte zde).

Zpráva o kandidatuře šéfa Skansky na post ministra dopravy vyvolala znepokojení ohledně možného střetu zájmů.  Ťok však jakékoliv budoucí vazby na developerskou společnost odmítl s tím, že nikdy nebyl vlastníkem společnosti, ale pouze najatým manažerem. Navíc se k už vzdal všech výkonných pravomocí ve společnosti. „Jsem jen najatý manažer a tím, že odejdu, moje vazby padají,“ upřesnil Ťok.

Spory Skansky se státem ohledně některých projektů už prý řešit nebude a je to otázka nezávislých soudů. Mezi nejvíce proklamované kauzy patří například problém zvlněné dálnice D47, na jejíž stavbě se Skanska podílela (více o sporu zde).

Kandidaturu Ťoka na post šéfa dopravy oznámil ve středu ráno ministr financí a šéf hnutí ANO Andrej Babiš. Ten s Ťokem několikrát jednal už dříve a v minulosti mu nabídl i post šéfa ŘSD. V resortu by měl Ťok nahradit Antonína Prachaře (ANO), který ve středu ráno rezignoval. Jako důvody svého rozhodnutí uvedl tlaky médií a opozice na jeho osobu, což škodilo celému resortu dopravy (více o jeho rezignaci zde).

Ťok se musí nyní sejít s premiérem a prezidentem, které by měl přesvědčit o svých schopnostech vést Ministerstvo dopravy. Schůzku s Bohuslavem Sobotkou (ČSSD) má naplánovanou hned na čtvrtek. Na svou prezentaci si však neplánuje nic zvláštního. „Chci ho přesvědčit prací, kterou jsem udělal a která funguje,“ dodal na závěr brífinku Ťok.

Nejčtenější

Kvůli kolapsu D1 ministerstvo zvažuje zakázat kamiony v levém pruhu

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Ministr dopravy Dan Ťok viní z kolapsu dopravy na dálnici D1 především řidiče kamionů a dokonce ve spolupráci s policií...

ŘSD zkontrolovalo problematický úsek D1. O víkendu tu nebyl jediný dělník

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zkontrolovali problematický úsek dálnice D1 u Humpolce, kde měla firma...

Problémový úsek D1 se rozšíří o jeden pruh, dokončí ho jiná firma

Kolony D1

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) kvůli zpoždění prací na opravovaném úseku D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a...

Nemá kdo obsluhovat. Německo bojuje s rekordním nedostatkem pracovníků

Ilustrační snímek

Německo se potýká s rekordním nedostatkem zaměstnanců, v zemi je několik set tisíc volných pracovních pozic. Pracovníci...

Elektřina bude luxusní zboží, řekl energetický expert v Rozstřelu

Energetický expert společnosti ENAS Vladimír Štěpán v diskusním pořadu iDNES.cz...

Emisní povolenky budou výrazně v dalších letech zdražovat elektřinu. Už se to děje, domácnosti si v příštím roce...

Další z rubriky

Podvodníci v Plzeňském kraji se vydávají za berňák. Chtějí po lidech peníze

Ilustrační snímek

Plzeňským krajem se se šíří e-maily, které se tváří jako oficiální obsílka finančních úřadů. Dopis vypadá jako...

Silnice a dálnice stále lemují billboardy, někde jich dokonce přibývá

Silničáři začali na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy (9. října 2017).

V okolí tuzemských dálnic a silnic první třídy stále zůstává více než tisícovka nelegálních billboardů, z toho zhruba...

Stejná léčba za jiné peníze. Fakultní nemocnice účtují víc než krajské

Nemocnice, značka

Lidé ve městech, kde jsou velké fakultní nemocnice patřící ministerstvu, dostávají v přepočtu na hlavu dražší péči než...

Najdete na iDNES.cz