Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Britský módní řetězec účtoval ženám „daň za tloušťku“

  14:40aktualizováno  14:40
Velikost je v módním průmyslu velmi citlivou záležitostí. Když zákazníci ve Velké Británii zjistili, že jeden z nejoblíbenějších oděvních gigantů v zemi účtuje ženám příplatek za oblečení nadměrných velikostí, obvinili ho z uplatňování „daně za tloušťku“.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Reuters

Cenových rozdílů mezi velikostmi v obchodě New Look si všimla Marie Wassellová. Zjistila, že pár kalhot stojí u všech velikostí nad 16 (v kontinentální Evropě velikost 44) o 15 procent více než menší velikosti.  „Diskriminují mě za to, že jsem o trošku větší než průměr (v Británii je průměrná velikost 16, pozn. red.),“ postěžovala si Wassellová deníku The Sun.

Měli by snad lidem s většíma nohama účtovat více za boty? A možná by menší lidé měli mít menší hodnotu, ptají se lidé na sociálních sítích.

Předseda charitativní organizace Národní fórum pro obezitu Tam Fry prohlásil, že je rozumné za větší oblečení účtovat více peněz. „Lidé by měli platit za materiál i čas potřebný k výrobě větších velikostí,“ prohlásil. 

Taktika oděvních řetězců však pochopitelně pobuřuje ty, kteří větší velikosti potřebují. „Počet lidí s nadměrnými velikostmi narůstá a pro podnikatele jsou dobrou investicí. Jsme totiž věrni svým značkám, protože jich nemáme zas tolik. Za to si však snad na oplátku zasloužíme loajalitu,“ míní komentátorka serveru The Guardian  Phoebe-Jane Boydová.

„Není to obrovský cenový rozdíl, ale myslím si, že jde o princip,“ řekla Madelina Mollová. „Vyšší ceny za větší velikosti mohou být pro ženy i výhodné. Je to skoro, jako kdyby se jim obchody snažily pomoc. Jako by říkaly: ‚zlato, zhubni trochu‘,“ dodala.

New Look má ve Spojeném království 393 obchodů. Řetězec vlastní investiční společnost Brait.

Kritiku za různé ceny různých velikostí si vysloužil v roce 2014 také řetězec Old Navy. Dámské oblečení nadměrných velikostí prodával dráž, přitom pánské bylo za stejnou cenu. 

Autor:


Témata: móda, obezita, oděv, daň

Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Výkon na hranici padnutí: v Tesle se museli dopovat energetickými nápoji

Podvozek vozu Tesla Model S

Nadšení amerického miliardáře Elona Muska, který před pár dny děkoval zaměstnancům své automobilky Tesla za dosažení...

Další z rubriky

Módní firmy mají přebytky. Burberry zboží raději pálí, chrání tak značku

Cara Delevingne pro značku Burberry propaguje oblečení a je i jednou z tváří

Britský výrobce luxusního módního zboží Burberry loni zlikvidoval neprodané oblečení, doplňky a parfémy za 28,6 milionu...

Kamera pozná, jakou má zákazník náladu. Používají ji řetězce i vymahači

Americká společnost Affectiva vyvinula technologii, která z videozáznamu...

Technologie pro rozpoznávání obličejů je čím dál pokročilejší. Používá se na hranicích, k odemykání chytrých telefonů,...

Nindžu nechce nikdo dělat ani za dva miliony, turistická atrakce mizí

Ilustrační foto

Město Iga v japonské prefektuře Mie považují obyvatelé za místo, kde se zrodili legendární nindžové. Každoročně...

Najdete na iDNES.cz