Britský módní řetězec účtoval ženám „daň za tloušťku“

  14:40aktualizováno  14:40
Velikost je v módním průmyslu velmi citlivou záležitostí. Když zákazníci ve Velké Británii zjistili, že jeden z nejoblíbenějších oděvních gigantů v zemi účtuje ženám příplatek za oblečení nadměrných velikostí, obvinili ho z uplatňování „daně za tloušťku“.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Reuters

Cenových rozdílů mezi velikostmi v obchodě New Look si všimla Marie Wassellová. Zjistila, že pár kalhot stojí u všech velikostí nad 16 (v kontinentální Evropě velikost 44) o 15 procent více než menší velikosti.  „Diskriminují mě za to, že jsem o trošku větší než průměr (v Británii je průměrná velikost 16, pozn. red.),“ postěžovala si Wassellová deníku The Sun.

Měli by snad lidem s většíma nohama účtovat více za boty? A možná by menší lidé měli mít menší hodnotu, ptají se lidé na sociálních sítích.

Předseda charitativní organizace Národní fórum pro obezitu Tam Fry prohlásil, že je rozumné za větší oblečení účtovat více peněz. „Lidé by měli platit za materiál i čas potřebný k výrobě větších velikostí,“ prohlásil. 

Taktika oděvních řetězců však pochopitelně pobuřuje ty, kteří větší velikosti potřebují. „Počet lidí s nadměrnými velikostmi narůstá a pro podnikatele jsou dobrou investicí. Jsme totiž věrni svým značkám, protože jich nemáme zas tolik. Za to si však snad na oplátku zasloužíme loajalitu,“ míní komentátorka serveru The Guardian  Phoebe-Jane Boydová.

„Není to obrovský cenový rozdíl, ale myslím si, že jde o princip,“ řekla Madelina Mollová. „Vyšší ceny za větší velikosti mohou být pro ženy i výhodné. Je to skoro, jako kdyby se jim obchody snažily pomoc. Jako by říkaly: ‚zlato, zhubni trochu‘,“ dodala.

New Look má ve Spojeném království 393 obchodů. Řetězec vlastní investiční společnost Brait.

Kritiku za různé ceny různých velikostí si vysloužil v roce 2014 také řetězec Old Navy. Dámské oblečení nadměrných velikostí prodával dráž, přitom pánské bylo za stejnou cenu. 

Autor:
Témata: móda, obezita, oděv, daň

Nejčtenější

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Pošta měří, jak se její zaměstnanci při práci „zapotí“

Měření fyzické zátěže zaměstnanců České pošty

Pošťáci se baví. Česká pošta svým zaměstnancům měří, jak se za směnu fyzicky namáhají. Letos za to utratila téměř půl...

Další z rubriky

Kancelář v metru, stanu i v karaoke klubu. Japonci pracují všude

Stanové kanceláře v parčíku přímo pod mrakodrapy v japonském Tokiu.

Malá kabina pro jednu osobu v metru, stan uprostřed mrakodrapů nebo klub karaoke s mikrofonem a velkoplošnou...

Turecko i Egypt se vracejí mezi top destinace. Čechy láká nízká cena

západ slunce nad mořem na Kypru

Strach z cestování do Turecka, Egypta či Tuniska kvůli obavám z bezpečnosti opadá. V létě se tyto země vrátily mezi...

Svatomartinské po francouzsku. V Lyonu narazili sudy Beaujolais Nouveau

Oficiální otevření sudů s letošním ročníkem vína Beaujolais Nouveau ve...

Svatomartinským vínem listopadové oslavy nekončí. Čtvrtkem totiž započal prodej známého francouzského mladého vína...

Najdete na iDNES.cz