Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Na stavbu dálnic bude mít stát v příštím roce 76 miliard, řekl ministr Ťok

  14:21aktualizováno  14:21
Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) má s ministerstvem financí předjednané zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok na 76 miliard. Je to opět miliard víc, než bylo avizováno. Řekl to v pořadu Otázky Václava Moravce. I tak by šlo meziročně o pětimiliardový pokles. Státní rozpočet bude vláda schvalovat 25. září.

Ministr dopravy Dan Ťok na tiskové konferenci hnutí ANO v pražském Centru pohybové medicíny. (3. září 2017) | foto:  Petr Topič, MAFRA

Rozpočet fondu kritizoval předseda poslaneckého klubu ODS a bývalý ministr dopravy Zbyněk Stanjura. Podle něj vláda sice tvrdí, že je stavba dopravní infrastruktury pro ní prioritou, meziročně však plánuje peníze na tyto stavby snížit.

Podle něho by proti střednědobým výhledům schvalovaným sněmovnou v loňském roce mělo jít o snížení o 25 miliard Kč. Ťok však uvedl, že již na příští rok vyjednal pět miliard korun navíc, rozpočet SFDI by tak měl mít k dispozici 76 miliard korun, možná i o něco více.

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) v minulém týdnu vyzval jednotlivá ministerstva, aby naopak do rozpočtu přispěla ze svých vlastních rezerv. Přestože ministr zvýšil v novém návrhu rozpočtu příjmy a výdaje státu o 21 miliard korun proti červnovému návrhu, stále kvůli avizovanému navýšení platů zaměstnanců ve veřejné sféře příjmy státu nadále zcela nestačí.

Nová část D8 se otevře 20. září, potvrdil Ťok

V nedělní diskusi se politici věnovali i konkrétním dopravním stavbám. Ministr potvrdil, že nejnovější část dálnice D8 na Litoměřicku se řidičům otevře bez omezení 20. září. Zbývá však dodělat část prací na stabilizaci dálnice, v příštím roce během stavební sezony tak bude provoz omezený.

D8 pod drobnohledem. V budoucnu je možné další zavření, míní geolog

Celá dálnice D8 je v provozu od konce loňského roku, uvedený úsek na Litoměřicku ale mohou řidiči zatím projíždět pouze v jednom jízdním pásu.

Stanjura dodal, že v tom, že se na několik měsíců dálnice celá otevře, aby se znovu částečně provoz v příštím roce omezil, vidí volby. Své zástupce do Poslanecké sněmovny budou volit čeští občané v říjnu.

Betony na D1 se budou předělávat

Do konce letošního roku měly být podle Ťoka otevřeny dva úseky zmodernizované dálnice D1. „Do konce tohoto roku se mají otevřít dva nové úseky, ten jeden se však možná neotevře, protože necháme firmu udělat znovu betony, ty nevycházejí kvalitativně,“ řekl Ťok. Jde o část stavby u Jihlavy. „Stát trvá na tom, aby se odvedly kvalitní práce,“ dodal ministr.

Připomněl, že po modernizaci dálnice ještě trvá desetiletá záruční doba. „Po deseti letech to má být v podstatě jako nové,“ uvedl. Před koncem garanční doby by tak nejspíš ještě měly firmy opravenou dálnici upravit nebo nahradit její svrchní vrstvu.

Práce na rekonstrukci dálnice D1 mezi Prahou a Brnem jsou nyní zhruba v polovině. Dokončených je sedm úseků, které stát vyšly na čtyři miliardy korun, dalších šest úseků za necelých pět miliard Kč je v současnosti nadále rozestavěných. Celkem se má na D1 opravit 21 úseků, zbylých osm úseků se však bude opravovat až v letech 2018 až 2020, vyplývá z informací Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavby, z počátku září. 

Po zprovoznění posledního úseku dálnice D8 Českým středohořím se cesta do Ústí nad Labem zkrátila o 9 minut (8.12.2016):

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bourání severního železničního mostu na hlavním nádraží v Plzni. (18. dubna...
Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty...  celý článek

Orlická přehrada. Únor 2016.
Lodí z Prahy do Budějovic za sedm miliard. České toky čeká modernizace

Upravené mosty, dvě lodní zdvihadla, nové plavební komory. Za splavnost Vltavy od Mělníka přes Prahu až do centra Českých Budějovic zaplatí stát v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Zrychlíme vlaky, zavedeme společnou jízdenku, slibují strany

Společná jízdenka pro všechny dopravce, nové úseky dálnic a silnic, opravená nádraží a rychlejší vlaky. To všechno se nám v příštím volebním období splní bez...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.