Daniel Carasso, který dal jméno jogurtům Danone.

Daniel Carasso, který dal jméno jogurtům Danone. - Danone. | foto: Profimedia.cz

Danone klesly tržby, i když prodej mléčných výrobků vzrostl

  • 4
Francouzskému potravinářskému koncernu Danone se ve třetím čtvrtletí snížily meziročně tržby o 1,7 procenta. Celkově prodal zboží za 3,78 miliardy eur (téměř 98 miliard Kč). Je to horší výsledek, než čekali analytici, přestože firma zvýšila objem prodeje mléčných výrobků o sedm procent.

"Od začátku roku zavádíme provozní úpravy, což se teď projevuje rychlejším růstem objemu a prodeje," uvedl šéf koncernu Franck Riboud. Koncern sáhnul například ke snížení cen, více se ale zaměřuje i na propagaci. Výhled na příští rok tak podle managementu vypadá dobře.

Danone vyrábí širokou škálu potravinářských výrobků, především z mléka. Vedle řady Activia jsou to například jogurtové nápoje Actimel.

Na ty před týdnem zakázal britský úřad ASA dohlížející na pravdivost reklamních sdělení pouštět reklamu. Nelíbilo se mu, že Actimel je prezentován jako"zázračný" výrobek, který přesvědčuje rodiče o tom, že právě jen on zvýší obranyschopnost jejich dětí. čtěte Britové stopli reklamu na Actimel, nápoj nic zvláštního nepřináší 

Přestože celkové tržby Danone klesly o 1,7 procenta, pokud by se srovnávaly pouze činnosti, které existovaly i před rokem, pak se tržby naopak o více než čtyři procenta zvýšily.

,