Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Evropská unie ne, celní ano. Za členství v ní ale Londýn nechce platit

  10:12aktualizováno  10:12
Velká Británie by chtěla po odchodu z Evropské unie setrvat se sedmadvacítkou po časově omezenou dobu v celní unii. Za členství v ní by ale neměl mít Londýn povinnost platit, uvedl v úterý podle agentury Reuters ministr britské vlády pro brexit David Davis. Další kolo jednání o odchodu Británie z EU by mělo začít na konci srpna.

Britský ministr pro brexit David Davis (vlevo) a hlavní vyjednavač EU Michel Barnier na úvodní tiskové konferenci v Bruselu (19. června 2017) | foto: AP

Časově omezená celní unie Spojeného království a Evropské unie po brexitu, ke kterému by mělo dojít na jaře roku 2019, by podle Davise umožnila pokračovat ve vzájemném obchodě „co možná nejvolnějším a nejhladším“ způsobem. Zamezila by podle něj také zbytečným zmatkům na hranicích.

Ministr pro brexit Davis jednal se Zaorálkem. Řešili práva Čechů v Británii

Davis je přitom přesvědčený, že by Británie neměla za členství v takové dočasné celní unii platit. „Co se stane v tomto přechodném období, musíte nechat na mě a mých vyjednáváních,“ řekl novinářům ministr vlády premiérky Theresy Mayové. Dosavadní průběh rozhovorů, které s ním za evropskou sedmadvacítku vede Michel Barnier, je podle Davise „uspokojivý“.

Dokumenty týkající se plánů na celní unii jsou první z řady pozičních dokumentů, které by Británie měla zveřejnit do 21. srpna. Další kolo jednání Londýna s Bruselem by mělo začít o týden později.

„Šlo by o přechodné opatření, které zaručí evropským, českým a britským firmám jistotu v podnikání. Výhodou bude, že se firmy budou muset přizpůsobit novému celnímu režimu pouze jednou,“ vysvětlila britská velvyslankyně v Česku Jan Thompsonová.

„ Chceme zachovat co nejvolnější obchod mezi unií a Británií, který byl vloni 553 miliard liber. To znamená zachování pracovních míst také v České republice,“ dodala britská velvyslankyně s tím, že objem obchodu mezi Českem a Británií byl vloni 292 miliard korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

U hranic se už točí vrtule elektráren v Albrechticích u Frýdlantu.
Německé obce jsou na cestě k soběstačnosti, vyrábějí si samy elektřinu

Není to tak dávno, kdy bylo zcela nemyslitelné, aby si lidé vyráběli elektřinu za humny. O to se přece starají velké elektrárny. Jenže časy se mění a dnes...  celý článek

Ilustrační foto
Uber dostal v Londýně stopku. Město mu neprodlouží licenci

Londýn se rozhodl, že alternativní taxislužbě Uber neobnoví provozní licenci. Ta globální firmě vyprší na konci září. Uber má v Londýně přes 40 tisíc řidičů....  celý článek

Vodní elektrárna
Liglass Trading zatím nechce zaplatit dohodnutých 807 milionů korun

Liglass Trading CZ zatím nechce zaplatit dohodnutých 37 milionů dolarů (v přepočtu asi 807 milionů korun). Kyrgyzská strana podle firmy zatajila problémy s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.