Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Deficit USA nabobtnal třikrát na nový rekord: 1,4 biliony dolarů

  8:50aktualizováno  8:50
V posledním fiskálním roce, který skončil letos v září, chybělo v americkém rozpočtu 1,4 bilionů dolarů. Obří suma narostla kvůli rozsáhlé pomoci bankám, průmyslu nebo výpadkem daňových příjmů. Loni byl schodek 459 miliard dolarů.

Ilustrační foto. | foto:  Dan Materna, MAFRA

Rekordní deficit dosahuje 9,9 procenta hrubého domácího produktu. Uvedl to ve svém odhadu Rozpočtový úřad Kongresu.

K deficitu přispělo hlavně navyšování výdajů. Kromě stimulů do ekonomiky musely USA vyplácet i více dávek lidem bez práce. Míra nezaměstnanosti se vyšplhala na 9,7 procenta a je nejvyšší za čtvrt století. - více čtěte o nezaměstnanosti v USA

Dá se přesto říci, že nejnovější údaj o schodku má určitá pozitiva. Předchozí odhad byl totiž vyšší, rozpočtový úřad očekával schodek 1,58 bilionu dolarů.

Příjmy státu za fiskální rok 2009 byly 2,1 bilionu USD a ve srovnání s předchozím rokem se snížily o 16,6 procenta. Výdaje naopak vzrostly o 17,8 procenta na 3,5 bilionu USD.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Chladící věže elektrárny John E. Amos Power Plant ve Virginii sice nechrlí do
Turecko je o krok blíž první jaderné elektrárně. Postaví ji s Rusy

První jaderná elektrárna v Turecku získala počáteční stavební povolení a úplné povolení by měla získat v první polovině příštího roku. Uvedla to v pátek...  celý článek

Tradiční vlněné válenky s pravou kožešinou zajistí teplo a komfort. Nosí se bez...
Ikonické válenky z ovčí kůže řeší právníci. Firma z USA dusí konkurenci

V Austrálii je slovo ugg obecným pojmenováním vysokých bot z ovčí kůže, které se často nosí místo bačkor. V USA je to ale značka a pro jednu firmu velký...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.