„Nejenže je Deli jediná tyčinka v našem portfoliu, která byla vytvořena přímo na míru československému trhu, ale také jako jediná zažila hned několik comebacků. Několikrát jsme se snažili její podobu i příchuť upravit a přizpůsobit ji tak novým trendům ze zahraničí. Po čase se ale vždy ukázalo, že ji spotřebitelé chtějí takovou, jakou byla od svého vzniku,“ říká Martin Jiruška, brand manažer značky Deli.
V roce 1980 byly na československý trh uvedeny tři varianty. K oříškové, čokoládové a s rozinkovou náplní se později přidaly další dvě včetně populární pistáciové. „Je zajímavé, že spotřebitelé byli téměř vždy výhradními konzumenty pouze jedné z pěti variant, které již pak zůstali věrni,“ dodává Jiruška.
Výroba tyčinky se později přesunula pod značku Orion a v roce 1992 pod nadnárodní společnost Nestlé. O rok později přišla na trh novinka s názvem Deli Super, která se ovšem u zákazníků neujala a její prodeje postupně klesaly. Do výroby se tak znovu vrátila původní deli a právě na sloganu „Deli se vrátila“ vystavěla společnost i několik vln marketingových kampaní, které měly za cíl opět zvýšit popularitu značky.
„Přímo k výročí tyčinky Deli neplánujeme žádnou speciální akci, ale nově uvádíme na trh Deli protein v meruňkové, oříškové a čokoládové příchuti. V klasické verzi jsou pak Deli tyčinky v dostání v čokoládové, oříškové a pistáciové variantě,“ dodal tiskový mluvčí Nestlé Robert Kičina pro iDNES.cz.