Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dell: Šli jsme do obchodních řetězců

  1:00aktualizováno  1:00
Loňský rok byl pro devátou nejlépe platící firmu podle žebříčku MF DNES v mnohém průlomový. Dell se poprvé ve své historii vrhl své osobní počítače do maloobchodní sítě. Svůj dosavadní úspěch a pověst jedné z nejefektivněji řízených firem světa totiž získal tím, že počítače prodával přímo.

Počítače Dell dnes lidé vidí v regálech obchodů Tesco, Makro či Electroworld. Ilustrační foto. | foto: Dell

Dosud Dell sázel na systém "zákazník objedná po internetu, my vyrobíme a dodáme". Díky tomu mohla firma operovat s vyššími maržemi než konkurence a přitom být pružnější. To však v posledních čtyřech letech přestávalo na dravou konkurenci z Asie a na amerického rivala Hewlett-Packard stačit, a Dell proto musel "blíže k lidem", tedy do řetězců.

"Spuštění nepřímého prodeje (např. maloobchodní prodej, pozn. red.) pro nás bylo nejdůležitějším krokem za loňský rok. Přibírali jsme kvůli tomu nové lidi. Stále je to spíše doplněk k přímému prodeji, ale do budoucnosti si od toho hodně slibujeme," říká ředitel marketingu Dell pro Česko a Slovensko Milan Ponert.

9. Dell

Generální ředitel: Pavel Zentrich
počet zaměstnanců: 99
průměrný příjem: 105 174

Dell Computer je zastoupením jednoho z největších světových výrobců počítačů. Zaměřuje se především na firemní klientelu, v posledním roce však proniká i na pulty maloobchodních řetězců. Údaje jsou za finanční rok 2007 Zítra čtěte profil Mc Kinsey & Co.

Počítače Dell tak dnes lidé vidí v regálech obchodů Tesco, Makro či Electroworld hned vedle konkurenčních modelů Acer, Asus, Fujitsu- Siemens či Hewlett-Packard.

"V maloobchodní síti prodáváme především řady notebooků pro soukromé použití, ty dražší, pro firemní použití se stále nejvíc prodávají přímo," dodává.

Podle lidí z branže chodí lidé do obchodů pro počítače do 20 tisíc korun. Ty dražší vybírají po síti. Maloobchodní segment Dell podcenil stejně jako výrobu velmi levných a velmi lehkých notebooků, takzvaných netbooků.

Ty váží kolem jednoho kila a jsou určeny především pro práci v terénu. Jejich cena se pohybuje kolem deseti tisíc korun. Jako první je na trh vrhli výrobci Acer a Asus. Po obrovském úspěchu jejich kroky následovaly i další firmy. Mezi posledními i Dell.

Vstup do maloobchodu, i když opožděný, firmě na českém trhu však pomohl. Ve čtvrtém čtvrtletí rostly podle údajů analytické firmy IDC prodeje notebooků meziročně o více než 78 procent, což bylo nejvíc ze všech výrobců. V těsném závěsu, s růstem o 71 procent, byl Hewlett-Packard. Zatímco ve čtvrtém čtvrtletí 2007 prodal Dell 9 570 notebooků, od října do konce roku loni to bylo 17 066 kusů. Konkurenční HP však v posledních třech měsících prodal bezmála 60 tisíc těchto strojů.

K dopadům finanční krize se firma příliš vyjadřovat nechce. Prý kvůli ní zatím nepropouštěla. Útlum ekonomiky se však podle Ponerta výrazně projevuje v uvažování firemních zákazníků. Mnohem více než v minulosti se podle něj zaměřují na náklady spojené s provozem informačních technologií a vyžadují větší "trvanlivost" jak počítačů samotných, tak příslušenství, které si k nim pořídí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.