Na hlavním nádraží v Praze začala poslední část oprav nové odbavovací haly. 5.10.2009 | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

Dělníci začali opravovat poslední část hlavního nádraží

  • 30
Rekonstrukce pražského hlavního nádraží vstoupila do další etapy. Opravou skleněných fasád směrem do Vrchlického sadů začala poslední část oprav nové odbavovací haly.

"Do zimy opravíme fasády, od listopadu budeme pracovat uvnitř haly," popisuje postup Martin Hamšík ze společnosti Grandi Stazioni.

Uvnitř haly už teď vyrostla další sádrokartonová stěna, která oddělí staveniště od cestujících. Ale jedna změna lidi určitě potěší. Když se opravovala severní část, vchody do metra zůstaly zavřené, v jižní části zůstanou po dobu celé rekonstrukce v provozu, jen cesta do nich povede krátkým tunelem ze sádrokartonu.

Na hlavním nádraží v Praze začala poslední část oprav nové odbavovací haly. 5.10.2009

Po opravě se pak cestující můžou těšit zrcadlově na to samé, co vzniklo v severní části. Kromě nových obchodů by tu měly přibýt i další služby.

"Bude tu nová velká prodejna potravin, drogerie, jednáme s Českou poštou a nebude chybět ani nová služebna pro policisty,“ slibuje Hamšík.

Samotná nová odbavovací hala si zachová design 70. let minulého století, zůstanou zde typické červené podhledy i podlaha ze světlé a tmavé žuly.

Na hlavním nádraží v Praze začala poslední část oprav nové odbavovací haly. 5.10.2009

"Všechny úpravy konzultujeme s architektkou Alenou Šrámkovou, která je jednou z autorek odbavovací haly ze 70. let,“ potvrzuje Martin Hamšík z Grandi Stazioni.

Nová bude veškerá vzduchotechnika v hale, u schodů ve střední části vznikne nový výtah nejen pro vozíčkáře, který spojí parkoviště na střeše s všemi podlažími nádraží. Samozřejmostí jsou i další nové záchodky.

Oprava bude dokončena na konci příštího roku. Pak se dělníci přestěhují jen o pár pater výše, kdy začne oprava či spíše restaurování secesní historické budovy hlavního nádraží.

Hotovo bude v roce 2012

Místo kavárny, která byla za poslední roky známá jako místo schůzek prostitutů se svými zákazníky, a velkého secondhandu, vznikne nová restaurace, galerie a společenské prostory. Hotovo by mělo být v roce 2012.

Poslední neznámou tak zůstává, kdy se obnovy dočká rozlehlý park před nádražím. Náklady na jeho rekonstrukci od Bolzanovy ulice po Muzeum jsou vyčísleny na 300 milionů korun.