Delvita loni nenaplnila vlastní očekávání

  • 2
Tajemstvím vyhrazeným pro top manažery zůstane výše sumy, kterou loni zákazníci nechali v pokladnách obchodní sítě Delvita. Podle své firemní strategie nechce osmý největší řetězec výši tržeb zveřejnit. Vedení Delvity však připouští, že původní plány se jim v minulém roce naplnit nepodařilo.

Za jednu z hlavních příčin označuje ředitel rozvoje prodeje Miguel van Bussel pokles cen potravinářského zboží. "Deflace cen potravin a nápojů se nás týká víc než hypermarketů. Podle našich statistik ceny klesly o pět procent, což má samozřejmě vliv na tržby," říká.

Svou roli sehrály i povodně, kvůli kterým musela Delvita na čas uzavřít osm svých prodejen. "Z toho dvě byly v Praze: na Florenci a na Palmovce. To se také nepříznivě odrazilo a supermarket na Florenci je pořád výsledky pod normálem," dodává Bussel.

Za třetí příčinu nenaplněných očekávání označuje vedení firmy uzavření dvou prodejen, v Pardubicích a v Brně.

Počet supermarketů Delvita se ke konci loňského roku zastavil na čísle 93. Letos se síť chystá rozrůst o čtyři nové prodejny. Jejich přesné umístění zatím Delvita tají, soustředit se však chce na centra velkých měst a sídliště.

Obrat Delvity býval kolem jedenácti miliard
I když vedení Delvity údaje o obratu tají, lze si určitý obrázek udělat z výsledků minulých let. Podle údajů z firemního webu utržila Delvita v roce 2000 v české republice 11,88 miliardy korun.
Za rok 2001 jsou už pak k dispozici jen odhady poradenských firem. Například Incoma Research odhaduje předloňské tržby Delvity na 11,5 miliardy korun.