"Chceme zůstat na českém trhu. Budeme se soustředit na udržitelnost a ziskovost," řekl výkonný ředitel společnosti Delhaize pro západní a střední Evropu Arthur Goethals.
Týdeník Euro s odvoláním na několik nezávislých zdroj z oboru uvedl,že Delvita zřejmě brzy odejde z ČR a rozprodá tuzemské prodejny konkurenčním obchodníkům. Mezi zájemci o české obchody Delvita jsou podle Eura obchodní společnosti Tesco a Rewe Group. - více zde
"Pro Delhaize je budování úspěchu Delvity výzvou a důkazem, že naše strategie dokáže uspět i na silně konkurenčním trhu jako je ČR," uvedl Goethals.
Delvita se bude v Česku nadále soustředit na rozvoj svých supermarketů a malých prodejen. Finanční ředitel Delvity Miroslav Hanousek uvedl, že do konce letošního roku Delvita investuje více než půl miliardy korun do modernizace a rozšíření své obchodní sítě v ziskových lokalitách.
"Dvě nové prodejny jsme již otevřeli, další dvě budou brzy následovat. Naším hlavním cílem je posilování naší pozice v oblasti supermarketů, kde nyní máme tržní podíl 24 procent. Loni podíl Delvity vzrostl o jedno procento a naší letošní ambicí je jeho další navyšování," uvedl Hanousek.
Podle posledních známých údajů o hospodaření Delvita v roce 2004 prodělala v tuzemsku 185 milionů korun a nahromaděná ztráta z let minulých se vyšplhala na 1,6 miliardy korun. Kvůli špatnému hospodaření belgický majitel letos v březnu vyměnil vedení české pobočky.
Goethals dnes přiznal, že česká Delvita zatím není zisková. "Nicméně chceme se stát ziskovými a mít udržitelný rozvoj. Za první čtvrtletí letošního roku jsme s prodeji spokojeni a více než spokojeni jsme za duben, kdy se nám podařilo velice významně zvýšit tržby," uvedl.
Loni ohlásily odchod z Česka společnosti Julius Meinl a Carrefour, které své obchody prodaly firmám Ahold Czech Republic, respektive Tesco. Letos opustila Česko německá skupina Edeka, která část obchodů prodala Tesku.
Supermarketové řetězce v posledních letech ztrácejí pozici na trhu, ze kterého je vytlačují dravé diskontní prodejny a hypermarkety.
Podle odborníků by se proto nyní měly supermarkety zaměřit na zlepšení nabídky zboží a služeb, aby obstály v ještě ostřejším cenovém souboji o zákazníka, který spolu svedou právě diskontní prodejny a hypermarkety.