Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Oslavte dnešní Den zodpovědného pití piva, nabádají globální výrobci

  10:55aktualizováno  10:55
Dnes pijte zodpovědně a oslavte Mezinárodní den zodpovědného pití piva. Bizarně nazvanou celosvětovou akci iniciovaly největší pivovarské koncerny ve spolupráci s některými vládními organizacemi a neziskovkami. Pokusí se oslovit 200 milionu lidí.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  Michal Sváček, MAFRA

V pořadí již druhá propagace „zodpovědného pití piva“ se bude konat v 76 zemích. O případných akcích v Česku však pivovary neinformovaly. Za kampaní stojí největší světové pivovarnické koncerny Anheuser-Busch InBev, Carlsberg a Heineken spolu s místními výrobci piva a asociacemi pivovarníků.

Ze zmíněných pivních gigantů v Česku nejaktivněji působí Heineken, který vlastní pivovary Starobrno či Krušovice. Ten však v Česku žádnou veřejnou kampaň nepořádá. „ Zaměřili jsme se v rámci tohoto projektu pouze na interní akci, kdy k našim zaměstnancům promlouváme skrze Míru, který je tváří zodpovědné konzumace alkoholu ‚Pijte s Mirou‘ a kolegům jsme také věnovali malý dárek - nealko cider,“ řekla iDNES.cz mluvčí Heinekenu Jana Pikardová.

„Letošní Světový den zodpovědného pití piva chce vycházet z úspěšné loňské akce a oslovit desítky tisíc zaměstnanců pivovarů, více než stovky vládních i nevládních organizací a půl milionu obchodníků, kteří chtějí omezit nežádoucí konzumaci alkoholu,“ uvádí se na webu iniciativy.

Výrobci piva, obchodníci a jejich partneři mají v plánu do akce přímo zapojit přes 700 000 zákazníků a dalších 200 000 000 lidí oslovit prostřednictvím sloganů a akcí zaměřených na „zodpovědné pití“.

Propagace se bude týkat boje proti alkoholu za volantem a pití alkoholu nezletilými, školení majitelů barů a restaurací.

„Jako výrobci piva musíme usilovat nejen o to, abychom vařili kvalitní pivo, ale také o to, aby jeho konzumace probíhala zodpovědně. Jsme velmi rádi, že se můžeme letos znovu spojit s ostatními zástupci našeho průmyslového odvětví, abychom ještě více posílili úsilí o zamezení nežádoucí konzumace alkoholu,“ řekl Carlos Brito, generální ředitel společnosti Anheuser-Busch InBev.

„Lidé pijí mírněji, aby si alkohol vychutnali“

Letošní ročník se soustředí mimo jiné na Mexiko a Rusko, kde bude zapojených obchodníků a institucí nejvíce.

„Postoje vůči zodpovědné konzumaci alkoholu se mění. Stále více vidíme tisíce lidí, kteří usilují o mírnější konzumaci alkoholu, aby si lépe vychutnali své zážitky. To je příležitost, kterou musí zástupci průmyslu využít a spolupracovat,“ řekl Jean-François van Boxmeer, generální ředitel Heinekenu.

V rámci iniciativy probíhají mimo jiné školení provozovatelů restaurací i prodejců a programy na kontrolu osobních dokladů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.