Značka změnila i své logo na Dermacol Prague, které má pomoci k její lepší identifikaci, zdůraznit pražský původ a vrátit se původní podobě logotypu ze 60. let. Komárová to řekla v rozhovoru s ČTK. Příští rok bude také více expandovat.
Přestože online prodeje Dermacolu rostou zhruba pětinásobně, v celkových prodejích značky tvoří zhruba jen pět procent, na zbytku se podílejí kamenné prodejny. I tak ale firma odhaduje, že kvůli fejkům může na tržbách tratit až desítky milionů korun ročně.
V roce 2021 značka oslaví 55. výročí. Prodává v 70 státech a začátkem příštího roku začne i v Brazílii. V rámci drogistického řetězce Rossmann se více rozšíří v Polsku, kde má podle Komárové už teď dobrou pozici. Zvažuje také, že distribuci v Polsku poprvé podpoří i televizní kampaní.
Bezpečnostní opatření se budou týkat především celosvětově nejznámějšího krycího Dermacol Make-up Cover, který se kopíruje nejčastěji. Firma ho ročně prodá zhruba tři miliony kusů. Výrobek bude mít nové víčko a na krabičce prvek s QR kódem, který bude moci identifikovat, že jde o originál. Internetový prodej i skrze globálního amerického internetového prodejce Amazon řídí Dermacol z Prahy.
„Skoro všechny naše make-upy jsou kopírované, zdaleka ne jen Dermacol Make-up Cover. A navíc oni (padělatelé) dělají s našimi logy výrobky, které vůbec nevyrábíme. Nehodláme se s tím smířit,“ řekla Komárová. Průměrná cena originálního výrobku od Dermacolu se pohybuje mezi deseti až 13 dolary, padělek lze koupit zakoupit i za dolar.
Loius Vuitton nebo Plada. V Číně otevřeli rovnou celý butik s padělky |
Manželé Věra a Vladimír Komárovi vedou Dermacol jako rodinnou firmu od roku 2003. Značka Dermacol vznikla v roce 1966, v 90. letech téměř zkrachovala. Komárová pracuje ve firmě sedmnáctým rokem a na vývoji produktů pro děti a teenagery se už podílejí i jejich tři dcery.
Podle výroční zprávy ve Sbírce listin loni zvýšil Dermacol meziročně tržby za prodej zboží (celkem v ČR a v zahraničí) o 9,7 procenta na 645 milionů korun. Čistý zisk loni klesl z předchozích téměř 143 milionů korun na 48,5 milionu korun. V tomto roce s nárůstem zisku podle Komárové nepočítá vzhledem k řadě strategických investic, stěhování firmy do nových kanceláří, budování skladu u letiště v Brně a otevření dalších čtyř značkových prodejen v Praze, Brně, Pardubicích a Zlíně.
Na českém trhu si značka drží v kategorii dekorativní kosmetiky s více než 13procentním podílem na trhu pozici lídra zhruba tři roky. Největší podíly dosahuje v kategorii bází pod make-up, který například v drogistickém řetězci Teta dosahuje až 60 procent.
Říká se jí lady Dermacol. Licenci na její krém si koupil i Hollywood |
Asi 15 výrobků z Dermacol portfolia, čítajícího zhruba tisícovku produktů, vyrábí se stejným složením už víc než 50 let. „Svou pozici držíme díky příznivému poměru vysoké kvality a dostupné ceny,“ je přesvědčena Komárová.
Na internetu sází firma v posledních letech na recenze českých a zahraničních youtuberů, právě ti hodnotí nejčastěji padělaný Dermacol Make-up Cover jako nejlepší krycí make-up na světě.