"Lidé již dostali výpovědi a v prosinci už u nás nebudou. Propouští se napříč všemi činnostmi, jen z ředitelství odejde 112 lidí," řekl mluvčí správy Pavel Halla.
Podnik si od snížení stavů slibuje příští rok úsporu asi 500 milionů korun, tedy více než desetiny provozních nákladů. Správa nakonec upustila od "maximální varianty" snižování stavů, která počítala s odchodem až 1 200 lidí.
Z celkového počtu propuštěných má 250 nárok na odchodné z vládního Doprovodného sociálního programu, který se týká lidí v předdůchodovém věku. "Důchodový věk šel automaticky, to by ale v žádném případě nestačilo," uvedl Halla.
Podle předsedy podnikového výboru Odborového sdružení železničářů Adolfa Hradílka se budou odbory situací podrobně zabývat. "Stanovisko budeme mít za 14 dnů, až nám zaměstnavatel k tomu dá podrobné rozbory, odkud ti lidé odejdou," uvedl Hradílek.
Předseda Svazu odborářů služeb a dopravy Jaromír Dušek označil propouštění v podniku za hloupost státu. Propuštění zaměstnanci podle Duška nakonec budou pro stát dražší, než kdyby zůstali u státní organizace v pracovním vztahu. Železničáři mají ztížené uplatnění na trhu práce, zvláště v době krize, dodal Dušek.
Správa železnicVznikla v rámci liberalizace dopravního trhu oddělením od původní státní organizace České dráhy. Stará se mimo jiné o koleje, sestavuje jízdní řád a zajišťuje rovný přístup dopravců na železniční síť. Působí také jako investor do výstavby tratí, jen letos má v rozpočtu přes 35 miliard korun. |