Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Třicítka prodejců škodovek skončí, nepřestaví své autosalony

  4:00aktualizováno  4:00
Prodejní síť největší české automobilky v tuzemsku zeštíhlí. Ze sítě autorizovaných prodejců do konce roku zmizí až třicet autosalonů, tedy zhruba jedna sedmina celkového počtu. Nestihnou nebo nechtějí totiž přestavět svou prodejnu podle nových předpisů Škody Auto.

Nový autosalon Škody Auto | foto:  Dan Materna, MAFRA

Očekávaný konec některých autosalonů potvrzují zástupci automobilky, i když oficiální číslo bude jasné až na konci roku. Tou dobou ze sítě zmizí autosalony, jejichž majitelé nestihnou rekonstrukci do nové podoby nebo s ní už ani nepočítají. 

„Myslím, že se dostaneme na číslo kolem 180 prodejních míst,“ říká šéf prodeje Škoda Auto v Česku Luboš Vlček. Značka má celkem 211 prodejních míst, bezkonkurenčně nejvíce ze všech automobilek v Česku. Je to i proto, že kvůli svému vysokému podílu na trhu nesmí automobilka omezovat možné zájemce o prodej škodovek. Jinými slovy: Každý kdo splní podmínky automobilky, může se stát jejím dealerem.

Mezi těmito podmínkami bude od ledna příštího roku i nový autosalón, který zapadá do nové vizuální podoby automobilky. „Přestavba je součástí standardu dealera, kdo nebude mít salon odpovídající standardům, nemůže prodávat,“ dodal Vlček. 

Pro prodejce jde o investici v řádech milionů korun. Zatím je přestavených autosalonů 66, dalších více než sto ale prochází rekonstrukcí. 

Škoda: Staré salony mají parametry pro prodej favoritů

Škoda vysvětluje změnu prodejen tím, že stávající koncept je už zastaralý, často navíc příliš malý. „Očekáváme prezentaci v určité kvalitě a prostředí. Většina naší prodejní sítě vznikla počátkem devadesátých let, kdy se prodával jeden model. Je to ztracená příležitosti prodávat šest modelých řad v místnosti pro favorit,“ říká Vlček v narážce na vzhled některých autosalonů. 

Podle něj už někteří prodejci signalizovali, že autosalon nepřestaví, prodej ukončí a budou se dál věnovat jen servisu. „Většina prodejců nejde do minimalistické verze a pochopila, že nabídka je široká a je potřeba mít více místa,“ dodal Vlček. Automobilka chce změnou designu oslovit i klienty prémiových značek. 

Prodejci, kteří již prošli rekonstrukcí, si zatím změnu chválí. „Ohlasy na zrekonstruovaný showroom jsou velmi pozitivní a nové prostory působí reprezentativním dojmem,“ říká Pavel Kunert, vedoucí marketingu TUkas Group. Podle něj ale zatím ještě není objektivně možné vyhodnotit zájem zákazníků, protože novou prodejnu dokončili těsně před představením nového superbu. 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na ostrově Svatá Helena, který leží v Atlantickém oceánu asi dva tisíce...
Dožil zde Napoleon. Teď dostává Svatá Helena první pravidelný letecký spoj

Na ostrově Svatá Helena, který leží v Atlantickém oceánu asi dva tisíce kilometrů na západ od afrického pobřeží, přistál v sobotu první pravidelný let....  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Na D1 už se letos v zúženích rychlost měřit nebude, chybějí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a tři body na kontu řidiče lehčí. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po nejstarší české...  celý článek

Budou po Česku plout nákladní lodě jako například na průplavu Rýn - Mohan -...
Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.