Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Děti v reklamě jsou sázka na jistotu. Kofola i kečup fungují už roky

  14:25aktualizováno  14:25
Díky té reklamě nepotřebujete mít po ruce kalendář, abyste pochopili, že se blíží advent. Stačí, když uslyšíte větu: "Já nemusím, já už ho vidím."

Pavel Dytrt se před lety proslavil reklamou na kečup | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Za nebývalou popularitou reklamy na Kofolu, v níž filmový táta (herec Josef Polášek) jde do lesa uříznout stromek a vyruší ho divočák, může hlavně roztomilá holčička Sandra Flemrová, která ho doprovází. To ona řekne dnes už onu legendární větu.

"Točili jsme v lese u Mladé Boleslavi, sníh byl umělý. To prasátko nás doopravdy nehonilo, spíš se nás bálo," vyprávěla novinářům. Když reklamu natáčela, byly jí čtyři roky, teď je jí deset, chodí na základní školu v Rokycanech a sní o tom, že bude veterinářkou.

Český rekord ve vytrvalosti drží reklama na kečup – i tady dostalo hlavní roli roztomilé čtyřleté dítě: Pavel Dytrt. Z televize si rozkošnicky oblizuje zapatlanou pusu už patnáctý rok. Jeho obličej byl i na lahvičce kečupu a na billboardech.

"Všichni si myslí, že jsme za vodou, když je syn pořád v televizi, ale dostali jsme deset tisíc korun za natáčení a pak už nic," vypráví Helena Dytrtová, matka "Kečupíra", jak dnes už devatenáctiletému Pavlovi přezdívají kamarádi.

V Česku se platí za natáčecí den standardně 5 až 8 tisíc korun. K tomu ještě vysílací práva, takzvaný buyout. Ten však dostává jen hlavní tvář reklamy. Ročně to bývá v průměru 20 tisíc, známý herec si může přijít klidně i na 100 až 200 tisíc.

Bez dětí se neobejde každá třetí čtvrtá reklama. A to nejen, když chce firma podpořit prodej plenkových kalhotek nebo jogurtů. "Když chcete něco prodat ženě, dejte do reklamy dítě. Funguje to podobně, jako když do reklamy pro muže dáte ženu," říká Bohuslav Bohuněk, šéfredaktor časopisu Trend marketing.

Čtěte v sobotní příloze Víkend v MF DNES

Proč se nejhůř hledá ošklivé dítě a jak reklama s dětmi vzniká se dočtete v sobotní příloze Víkend v MF DNES. Součástí přílohy je i rozhovor s Kečupírem Pavlem Dytrtem.

.




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Průzkumný vrt v Cínovci.
Zatím bez reakce. Australská EMH analyzuje usnesení Sněmovny k lithiu

Australská společnost European Metals Holdings, se kterou ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček (ČSSD) podepsal memorandum o lithiu, bude tento týden...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Finanční úřad využije nový nástroj k doměřování daní. Data z EET

Data z EET budou mít další využití. Finanční úřad je bude v následujících letech používat k detailnějšímu doměřování daní podnikatelům, kteří buď neodevzdají...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za hospodu kulturnější. Bývalí manažeři Prazdroje rozjíždějí novou skupinu

Bývalí manažeři Plzeňského Prazdroje rozjíždějí novou hospodskou skupinu, kterou pojmenovali Hospodska. Chtějí, aby hospoda byla místem setkávání a diskuzí....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.