Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Děti v reklamě jsou sázka na jistotu. Kofola i kečup fungují už roky

  14:25aktualizováno  14:25
Díky té reklamě nepotřebujete mít po ruce kalendář, abyste pochopili, že se blíží advent. Stačí, když uslyšíte větu: "Já nemusím, já už ho vidím."

Pavel Dytrt se před lety proslavil reklamou na kečup | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Za nebývalou popularitou reklamy na Kofolu, v níž filmový táta (herec Josef Polášek) jde do lesa uříznout stromek a vyruší ho divočák, může hlavně roztomilá holčička Sandra Flemrová, která ho doprovází. To ona řekne dnes už onu legendární větu.

"Točili jsme v lese u Mladé Boleslavi, sníh byl umělý. To prasátko nás doopravdy nehonilo, spíš se nás bálo," vyprávěla novinářům. Když reklamu natáčela, byly jí čtyři roky, teď je jí deset, chodí na základní školu v Rokycanech a sní o tom, že bude veterinářkou.

Český rekord ve vytrvalosti drží reklama na kečup – i tady dostalo hlavní roli roztomilé čtyřleté dítě: Pavel Dytrt. Z televize si rozkošnicky oblizuje zapatlanou pusu už patnáctý rok. Jeho obličej byl i na lahvičce kečupu a na billboardech.

"Všichni si myslí, že jsme za vodou, když je syn pořád v televizi, ale dostali jsme deset tisíc korun za natáčení a pak už nic," vypráví Helena Dytrtová, matka "Kečupíra", jak dnes už devatenáctiletému Pavlovi přezdívají kamarádi.

V Česku se platí za natáčecí den standardně 5 až 8 tisíc korun. K tomu ještě vysílací práva, takzvaný buyout. Ten však dostává jen hlavní tvář reklamy. Ročně to bývá v průměru 20 tisíc, známý herec si může přijít klidně i na 100 až 200 tisíc.

Bez dětí se neobejde každá třetí čtvrtá reklama. A to nejen, když chce firma podpořit prodej plenkových kalhotek nebo jogurtů. "Když chcete něco prodat ženě, dejte do reklamy dítě. Funguje to podobně, jako když do reklamy pro muže dáte ženu," říká Bohuslav Bohuněk, šéfredaktor časopisu Trend marketing.

Čtěte v sobotní příloze Víkend v MF DNES

Proč se nejhůř hledá ošklivé dítě a jak reklama s dětmi vzniká se dočtete v sobotní příloze Víkend v MF DNES. Součástí přílohy je i rozhovor s Kečupírem Pavlem Dytrtem.

.


Nejčtenější

Máma se synem zašpuntovali víno kondomem, nápad jim vydělává miliony

Balení vinných kondomů.

Jistě jste už někdy ztratili špunt od lahve a dumali, jak situaci vyřešit. Američanka Laura Bartlettová se svým synem...

PŘEHLEDNĚ: Lidé špatně odhadují platy. Podívejte se, komu by přidali

Ilustrační snímek

Nejvíc platově podhodnoceni jsou učitelé, sociální pracovníci a zdravotní sestry, naopak přiměřený plat berou praktičtí...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Startup chce prorazit s pánským vibrátorem. Líbil se víc než Apple Watch

Pánský vibrátor Tenuto

Startup MysteryVibe chce změnit vnímání sexu. Podle firmy se totiž sex stává spíše součástí wellness. Kromě tomu...

Podnikatelka vydělala na „ženské viagře“. Investoři se mi smáli, vzpomíná

Cindy Eckertová stojí za vyvinutím léku na podporu ženského libida. Jeho účinky...

Založila společnost, prodala ji za miliardu dolarů a pak téměř zdarma získala zpět. Úspěch spoluzakladatelky Sprout...

Další z rubriky

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Bude pršet, zdražíme deštníky. O cenách zboží v e-shopech rozhodují roboti

Digitální cenovky v obchodě Tchibo na Zličíně.

Do Česka míří západní trend automatizace cenotvorby. O zboží v obchodech rozhodují počítače. Výsledná cena může být...

Taxikáři znovu hrozí protesty, memorandum s Uberem považují za hru o čas

Taxikáři protestují proti alternativním přepravním službám už druhý den (9....

Sdružení českých taxikářů nadále vyzývá vládu k razantním krokům vůči společnostem typu Uber a Taxify. Závazek evidovat...

Najdete na iDNES.cz