Pavel Dytrt se před lety proslavil reklamou na kečup

Pavel Dytrt se před lety proslavil reklamou na kečup | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Děti v reklamě jsou sázka na jistotu. Kofola i kečup fungují už roky

  • 10
Díky té reklamě nepotřebujete mít po ruce kalendář, abyste pochopili, že se blíží advent. Stačí, když uslyšíte větu: "Já nemusím, já už ho vidím."

Za nebývalou popularitou reklamy na Kofolu, v níž filmový táta (herec Josef Polášek) jde do lesa uříznout stromek a vyruší ho divočák, může hlavně roztomilá holčička Sandra Flemrová, která ho doprovází. To ona řekne dnes už onu legendární větu.

"Točili jsme v lese u Mladé Boleslavi, sníh byl umělý. To prasátko nás doopravdy nehonilo, spíš se nás bálo," vyprávěla novinářům. Když reklamu natáčela, byly jí čtyři roky, teď je jí deset, chodí na základní školu v Rokycanech a sní o tom, že bude veterinářkou.

Český rekord ve vytrvalosti drží reklama na kečup – i tady dostalo hlavní roli roztomilé čtyřleté dítě: Pavel Dytrt. Z televize si rozkošnicky oblizuje zapatlanou pusu už patnáctý rok. Jeho obličej byl i na lahvičce kečupu a na billboardech.

"Všichni si myslí, že jsme za vodou, když je syn pořád v televizi, ale dostali jsme deset tisíc korun za natáčení a pak už nic," vypráví Helena Dytrtová, matka "Kečupíra", jak dnes už devatenáctiletému Pavlovi přezdívají kamarádi.

V Česku se platí za natáčecí den standardně 5 až 8 tisíc korun. K tomu ještě vysílací práva, takzvaný buyout. Ten však dostává jen hlavní tvář reklamy. Ročně to bývá v průměru 20 tisíc, známý herec si může přijít klidně i na 100 až 200 tisíc.

Bez dětí se neobejde každá třetí čtvrtá reklama. A to nejen, když chce firma podpořit prodej plenkových kalhotek nebo jogurtů. "Když chcete něco prodat ženě, dejte do reklamy dítě. Funguje to podobně, jako když do reklamy pro muže dáte ženu," říká Bohuslav Bohuněk, šéfredaktor časopisu Trend marketing.

Čtěte v sobotní příloze Víkend v MF DNES

Proč se nejhůř hledá ošklivé dítě a jak reklama s dětmi vzniká se dočtete v sobotní příloze Víkend v MF DNES. Součástí přílohy je i rozhovor s Kečupírem Pavlem Dytrtem.

.
, Téma