Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

K jízdence fakturu za proud. Německé dráhy chtějí prodávat i elektřinu

  10:00aktualizováno  10:00
Německý dopravce Deutsche Bahn začne svým klientům nabízet levnou elektřinu. Chce využít fakt, že nakupuje ve velkém.

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června 2017) | foto: Reuters

Před dvaceti lety založily Deutsche Bahn dceřinou společnost DB-Energie, která pro největšího železničního dopravce v Německu nakupuje elektřinu a naftu k pohánění lokomotiv. Ještě letos by se však německé dráhy chtěly se svou nabídkou rozjet do každé domácnosti v Německu, píše list Die Welt.

Klientům nabídne energii výhradně z obnovitelných zdrojů za výhodnější cenu. Ta by měla jít pod nabídku majoritního dodavatele energie v místě bydliště. „Umíme dráhám zajistit obrovské množství elektřiny, zvládáme železnici, zvládáme i elektřinu,“ prohlásil pro list Welt šéf DB-Energie Hans-Jürgen Witschke.

Zároveň však dodává, že firma nestojí o budování tržního podílu za každou cenu. Vyplývá to alespoň z porovnání jejich ceníku s konkurencí, který provedl portál Verivox. Podle údajů se dceřinka DB sice dostala s cenou pod základního dodavatele v místě bydliště potenciálních klientů, ale rozhodně nedopadla z pohledu ceny nejlépe.

Ke změně chce klienty přesvědčit systémem bonusů za přestup k nim nebo výhodnějšími jízdenkami. Pokud vše půjde podle představ manažerů DB, budou si jejich proudem do konce roku svítit statisíce nových klientů a do pěti let by mělo jít o miliony. Velkou výhodu představuje databáze cestujících, díky které mohou DB klienty oslovit.

Větrný park BARD v Severním moři

Větrný park BARD v Severním moři

Německá železnice patří mezi německými spotřebiteli elektřiny k těm největším – na proud jezdí 90 procent souprav v osobní dopravě a dokonce 95 procent při přepravě nákladu.

Na druhé straně si však dráhy umí elektřinu samy vyrábět. Za rok ve svých zdrojích vyprodukují 20 TWh energie. Pro srovnání: jde zhruba o čtvrtinu roční výroby elektřiny v Česku. Část z toho si samozřejmě spotřebuje firma sama, ale i tak má přebytky, se kterými může operovat.

Autor:


Nejčtenější

Řetězce zveřejnily, kolik platí pokladním, a stejně o ně mají nouzi

pokladní, ilustrační snímek

Výše průměrné mzdy, kterou platí řetězce prodavačům a pokladním, byla donedávna tabu. Předloni ji začal zveřejňovat...

Jak jedí chudé rodiny? Před výplatou o chlebu, po ní pizza a ovoce

Krajíce natřete hořčicí a domácí majonézou, navrch rozdrobte čedar.

Na jídlo a potřeby pro chudé může Česko čerpat 700 milionů korun z Fondu evropské pomoci nejchudším osobám. Většina...



„Levná“ pracovní síla není levná. Rumuni v Česku vydělávají víc než Češi

Ilustrační snímek

Občané Rumunska, kteří pracují v České republice, mají vyšší průměrnou mzdu než zaměstnanci s českým občanstvím. V...

Japonská společnost se omluvila za zaměstnance, protahoval si pauzu na oběd

Fast food, Japonsko

Japonská městská vodárenská společnost se na tiskové konferenci pro média omluvila za to, že jeden z jejích zaměstnanců...

TEST DNES: Pivo v plechu rychle stárne, už po pár týdnech může být zvětralé

Test plechovkových ležáků

Od piva z plechovky asi nikdo nečeká, že bude chutnat jako točené. Ne každý už ale ví, že se často nevyrovná ani...

Další z rubriky

Každý den dopis. Kapsch blokuje uzavření smlouvy na mýto s konkurencí

Ilustrační snímek

Klima na vládě ohledně mýtného tendru znepokojuje správce mýta Kapsch. V obavách, že i přes zásah antimonopolního úřadu...

Nabídka do dvou obálek. Nejnižší cena už výhru státní zakázky nezaručí

Premiér Bohuslav Sobotka zahájil dostavbu úseku dálnice D11 z Osiček k Bláhovce...

Resort dopravy chce skončit s praxí, kdy veřejné státní zakázky na stavbu silnic a železnic vyhrávají pouze...

Prodej Student Agency je stále ve hře. Jančura bude investovat do vlaků

Radim Jančura

Podnikatel Radim Jančura nevylučuje, že svůj letenkový a zájezdový byznys skutečně prodá. Uvedl to v rozhovoru pro...

Najdete na iDNES.cz