Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Škoda testuje vlaky pro Deutsche Bahn, má s nimi zpoždění

  15:00aktualizováno  15:00
Škoda Transportation začala s testováním kompletní soupravy pro provoz na německé železnici. Historicky první zakázka pro Deutsche Bahn (DB) má ale současně i problémy: firma vozy dodá později, než požaduje smlouva.

Šest souprav s lokomotivami má jezdit v Bavorsku na trati mezi Norimberkem, Ingolstadtem a Mnichovem.

Výrobce vlaků testoval vlaky na zkušebním okruhu ve Velimi zatím jen v kratším provedení se čtyřmi vozy, teď už testuje celý patrový vlak. „Nyní probíhají zkoušky jednotek a lokomotiv na zkušebním okruhu ve Velimi, na infrastruktuře DB Netz v Německu a další laboratorní zkoušky,“ řekla mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá.

Fotogalerie

Zakázka za zhruba 2,6 miliardy korun může být pro Škodu klíčová, je to první velký kontrakt se západoevropským dopravcem. Jisté ale už je, že soupravy firma dodá později, než si Deutsche Bahn stanovily ve smlouvě. Podle Černé je důvodem zpoždění vysoká úroveň technických nároků na tlakotěsné dvoupatrové vozy pro rychlost 190 kilometrů za hodinu.

„Největší úsilí jsme museli investovat do optimalizace konstrukce řídícího vozu, z důvodu nároků na prokázání bezpečnosti proti vykolejení při vysoké rychlosti vlaku a vysokého bočního větru,“ dodala Černá. Podle ní firma tuto situaci intenzivně s DB řeší. „V tuto chvíli nelze říct, jak zásadní dopad do harmonogramu dodávek vozů toto zpoždění bude mít,“ dodala.

Škoda vyhrála zakázku pro Deutsche Bahn v červnu 2013. Každá ze souprav bude složena z jednoho řídícího vozu, pěti vložených vozů a lokomotivy řady 109 E. Konstruovány jsou na rychlost 200 km/h, i když německé dráhy požadovaly rychlost jen 190 km/h. Vlaky budou také vybaveny bezbariérovým nástupem ve výšce 760 mm. Budou plně klimatizovány a nabídnou připojení k internertu. Ve druhé třídě bude mít vlak 679 míst k sezení a v první třídě 26, dále bude mít 82 sklapovacích sedadel a dvě místa pro cestující se sníženou pohyblivostí i prostor až pro 37 jízdních kol.

Autor:


Nejčtenější

Řetězce zveřejnily, kolik platí pokladním, a stejně o ně mají nouzi

pokladní, ilustrační snímek

Výše průměrné mzdy, kterou platí řetězce prodavačům a pokladním, byla donedávna tabu. Předloni ji začal zveřejňovat...

Jak jedí chudé rodiny? Před výplatou o chlebu, po ní pizza a ovoce

Krajíce natřete hořčicí a domácí majonézou, navrch rozdrobte čedar.

Na jídlo a potřeby pro chudé může Česko čerpat 700 milionů korun z Fondu evropské pomoci nejchudším osobám. Většina...



„Levná“ pracovní síla není levná. Rumuni v Česku vydělávají víc než Češi

Ilustrační snímek

Občané Rumunska, kteří pracují v České republice, mají vyšší průměrnou mzdu než zaměstnanci s českým občanstvím. V...

Japonská společnost se omluvila za zaměstnance, protahoval si pauzu na oběd

Fast food, Japonsko

Japonská městská vodárenská společnost se na tiskové konferenci pro média omluvila za to, že jeden z jejích zaměstnanců...

Návrh rozpočtu EU je pro Česko naprosto nepřijatelný, tvrdí Babiš

Premiér Andrej Babiš (4.6.2018)

Návrh rozpočtu Evropské unie na příští programovací období je pro českou vládu podle premiéra Andreje Babiše (ANO)...

Další z rubriky

Škoda Transportation dokončila nákup finského výrobce tramvají Transtech

Tramvaj ForCity Smart Artic v ulicích Helsinek. vyrábí ji dceřiná firma Škody...

Škoda Transportation dokončila nákup finského výrobce tramvají a vlaků, firmy Transtech. V pondělí podepsala smlouvu na...

Další rána pro CEFC, její čínská dcera nemá miliardy na splacení dluhopisů

Sídlo čínské společnosti CEFC v Šanghaji

Společnost CEFC Shanghai International, která je dceřinou firmou čínské CEFC China Energy podnikající i v České...

Miliardář Chrenek chce koupit ostravské ocelárny Mittalu

Zavážení vsázky na ocelárně do tandemové pece

Třinecké železárny, které spoluvlastní miliardář Tomáš Chrenek, podají nabídku na koupi ostravských hutí ArcelorMittal....

Najdete na iDNES.cz