Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Škoda testuje vlaky pro Deutsche Bahn, má s nimi zpoždění

  15:00aktualizováno  15:00
Škoda Transportation začala s testováním kompletní soupravy pro provoz na německé železnici. Historicky první zakázka pro Deutsche Bahn (DB) má ale současně i problémy: firma vozy dodá později, než požaduje smlouva.

Šest souprav s lokomotivami má jezdit v Bavorsku na trati mezi Norimberkem, Ingolstadtem a Mnichovem.

Výrobce vlaků testoval vlaky na zkušebním okruhu ve Velimi zatím jen v kratším provedení se čtyřmi vozy, teď už testuje celý patrový vlak. „Nyní probíhají zkoušky jednotek a lokomotiv na zkušebním okruhu ve Velimi, na infrastruktuře DB Netz v Německu a další laboratorní zkoušky,“ řekla mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá.

Fotogalerie

Zakázka za zhruba 2,6 miliardy korun může být pro Škodu klíčová, je to první velký kontrakt se západoevropským dopravcem. Jisté ale už je, že soupravy firma dodá později, než si Deutsche Bahn stanovily ve smlouvě. Podle Černé je důvodem zpoždění vysoká úroveň technických nároků na tlakotěsné dvoupatrové vozy pro rychlost 190 kilometrů za hodinu.

„Největší úsilí jsme museli investovat do optimalizace konstrukce řídícího vozu, z důvodu nároků na prokázání bezpečnosti proti vykolejení při vysoké rychlosti vlaku a vysokého bočního větru,“ dodala Černá. Podle ní firma tuto situaci intenzivně s DB řeší. „V tuto chvíli nelze říct, jak zásadní dopad do harmonogramu dodávek vozů toto zpoždění bude mít,“ dodala.

Škoda vyhrála zakázku pro Deutsche Bahn v červnu 2013. Každá ze souprav bude složena z jednoho řídícího vozu, pěti vložených vozů a lokomotivy řady 109 E. Konstruovány jsou na rychlost 200 km/h, i když německé dráhy požadovaly rychlost jen 190 km/h. Vlaky budou také vybaveny bezbariérovým nástupem ve výšce 760 mm. Budou plně klimatizovány a nabídnou připojení k internertu. Ve druhé třídě bude mít vlak 679 míst k sezení a v první třídě 26, dále bude mít 82 sklapovacích sedadel a dvě místa pro cestující se sníženou pohyblivostí i prostor až pro 37 jízdních kol.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.