VIDEO: Škoda testuje vlaky pro Deutsche Bahn, má s nimi zpoždění

  15:00aktualizováno  15:00
Škoda Transportation začala s testováním kompletní soupravy pro provoz na německé železnici. Historicky první zakázka pro Deutsche Bahn (DB) má ale současně i problémy: firma vozy dodá později, než požaduje smlouva.

Šest souprav s lokomotivami má jezdit v Bavorsku na trati mezi Norimberkem, Ingolstadtem a Mnichovem.

Výrobce vlaků testoval vlaky na zkušebním okruhu ve Velimi zatím jen v kratším provedení se čtyřmi vozy, teď už testuje celý patrový vlak. „Nyní probíhají zkoušky jednotek a lokomotiv na zkušebním okruhu ve Velimi, na infrastruktuře DB Netz v Německu a další laboratorní zkoušky,“ řekla mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá.

Fotogalerie

Zakázka za zhruba 2,6 miliardy korun může být pro Škodu klíčová, je to první velký kontrakt se západoevropským dopravcem. Jisté ale už je, že soupravy firma dodá později, než si Deutsche Bahn stanovily ve smlouvě. Podle Černé je důvodem zpoždění vysoká úroveň technických nároků na tlakotěsné dvoupatrové vozy pro rychlost 190 kilometrů za hodinu.

„Největší úsilí jsme museli investovat do optimalizace konstrukce řídícího vozu, z důvodu nároků na prokázání bezpečnosti proti vykolejení při vysoké rychlosti vlaku a vysokého bočního větru,“ dodala Černá. Podle ní firma tuto situaci intenzivně s DB řeší. „V tuto chvíli nelze říct, jak zásadní dopad do harmonogramu dodávek vozů toto zpoždění bude mít,“ dodala.

Škoda vyhrála zakázku pro Deutsche Bahn v červnu 2013. Každá ze souprav bude složena z jednoho řídícího vozu, pěti vložených vozů a lokomotivy řady 109 E. Konstruovány jsou na rychlost 200 km/h, i když německé dráhy požadovaly rychlost jen 190 km/h. Vlaky budou také vybaveny bezbariérovým nástupem ve výšce 760 mm. Budou plně klimatizovány a nabídnou připojení k internertu. Ve druhé třídě bude mít vlak 679 míst k sezení a v první třídě 26, dále bude mít 82 sklapovacích sedadel a dvě místa pro cestující se sníženou pohyblivostí i prostor až pro 37 jízdních kol.

Autor:

Nejčtenější

V příštím roce přijde ekonomická krize, řekl ekonom Pikora v Rozstřelu

Ekonom Vladimír Pikora v diskusním pořadu iDNES.cz Rozstřel. (4. prosince 2018)

„O tom, že krize přijde, nemusíme pochybovat. Podle mého názoru k tomu dojde v příštím roce,“ uvedl ekonom Vladimír...

Světové burzy rychle ztrácejí, propad akcií může přivolat recesi i v Česku

Newyorská burza (24. 8. 2015)

Finanční trhy zachvátila „blbá nálada“. Burzy po celém světě již několik dnů v řadě ztrácejí a ani vyhlídky nejsou...

Štědrá nadílka ve Škodovce, zaměstnanci dostali bonus i prémii 12 tisíc

Ilustrační snímek

Zaměstnanci mladoboleslavské automobilky Škoda si před letošními Vánocemi výrazně finančně polepší. Společnost totiž...

Protesty drtí francouzskou ekonomiku, šokovaní turisté ze země odjíždějí

Hnutí žlutých vest opět demonstruje v Paříži a dalších francouzských městech...

Protesty takzvaného hnutí žlutých vest proti vládním reformám těžce zasáhly francouzskou ekonomiku. Výrazný útlum tržeb...

Finanční správa si kvůli EET došlápla na soukromé kluby, padaly pokuty

Příběh elektronické evidence tržeb

Zátah ve 24 provozovnách, označených jako soukromé kluby, kde se místní scházejí za zábavou a za pitím, uskutečnili v...

Další z rubriky

Chile pokračuje ve fotovoltaické renesanci, opět zde uspěla česká firma

Solární elektrárna u marockého města Ouarzazate je největší na světě.

Česká fotovoltaická skupina Solek Group dodá do Chile solární panely odpovídající výkonu zhruba 100 megawattů (MW)....

Přívěs za kolo s elektromotorem. Uveze až 250 kilo, slibuje startup

Na fotografii model nazvaný K-Ryole Pick-up

Francouzský startup K-Ryole si klade za cíl ulehčit život kurýrům na jízdních kolech. Vyrábí totiž přívěsy za kolo s...

IKEA mění obchodní strategii. S menšími pobočkami míří do center měst

IKEA Point na Václavském náměstí v Praze

Švédská společnost IKEA reorganizuje své podnikání a míří do menších poboček v centrech měst. V souvislosti s tím...

Najdete na iDNES.cz