Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Škoda testuje vlaky pro Deutsche Bahn, má s nimi zpoždění

  15:00aktualizováno  15:00
Škoda Transportation začala s testováním kompletní soupravy pro provoz na německé železnici. Historicky první zakázka pro Deutsche Bahn (DB) má ale současně i problémy: firma vozy dodá později, než požaduje smlouva.

Šest souprav s lokomotivami má jezdit v Bavorsku na trati mezi Norimberkem, Ingolstadtem a Mnichovem.

Výrobce vlaků testoval vlaky na zkušebním okruhu ve Velimi zatím jen v kratším provedení se čtyřmi vozy, teď už testuje celý patrový vlak. „Nyní probíhají zkoušky jednotek a lokomotiv na zkušebním okruhu ve Velimi, na infrastruktuře DB Netz v Německu a další laboratorní zkoušky,“ řekla mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá.

Fotogalerie

Zakázka za zhruba 2,6 miliardy korun může být pro Škodu klíčová, je to první velký kontrakt se západoevropským dopravcem. Jisté ale už je, že soupravy firma dodá později, než si Deutsche Bahn stanovily ve smlouvě. Podle Černé je důvodem zpoždění vysoká úroveň technických nároků na tlakotěsné dvoupatrové vozy pro rychlost 190 kilometrů za hodinu.

„Největší úsilí jsme museli investovat do optimalizace konstrukce řídícího vozu, z důvodu nároků na prokázání bezpečnosti proti vykolejení při vysoké rychlosti vlaku a vysokého bočního větru,“ dodala Černá. Podle ní firma tuto situaci intenzivně s DB řeší. „V tuto chvíli nelze říct, jak zásadní dopad do harmonogramu dodávek vozů toto zpoždění bude mít,“ dodala.

Škoda vyhrála zakázku pro Deutsche Bahn v červnu 2013. Každá ze souprav bude složena z jednoho řídícího vozu, pěti vložených vozů a lokomotivy řady 109 E. Konstruovány jsou na rychlost 200 km/h, i když německé dráhy požadovaly rychlost jen 190 km/h. Vlaky budou také vybaveny bezbariérovým nástupem ve výšce 760 mm. Budou plně klimatizovány a nabídnou připojení k internertu. Ve druhé třídě bude mít vlak 679 míst k sezení a v první třídě 26, dále bude mít 82 sklapovacích sedadel a dvě místa pro cestující se sníženou pohyblivostí i prostor až pro 37 jízdních kol.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Další z rubriky

Dodavatelé energií příliš riskovali, některým hrozí krach

Ilustrační snímek

Dodavatelé energií dlouhou dobu spoléhali na to, že elektřina jen zlevňuje. Jenže před dvěma lety se situace na...

Presumpce viny v Dánsku: bankéř rezignoval, i když důkazy proti němu nejsou

Bývalý šéf Danske Bank, Thomas Borgen, na fotografii z 16. listopadu 2017.

Šéf největší dánské bankovní společnosti Danske Bank rezignoval. Banka čelí obvinění, že přes svou estonskou pobočku...

Konec bloudění po supermarketu? Ahold testuje navigaci uvnitř obchodů

Najdi svůj produkt. Ahold testuje navigaci obchodem.

Nizozemská nadnárodní společnost Ahold Delhaize začala na tamním trhu testovat aplikaci, která zákazníky naviguje mezi...



Najdete na iDNES.cz