Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diáře se mění s kariérou

aktualizováno 
Nutnost správně hospodařit s časem roste společně s postavením na pracovišti.
Nutnost správně hospodařit s časem roste společně s postavením na pracovišti. Celou řadu různých diářů proto vyzkoušel během své kariéry čtyřiatřicetiletý Roman Geist. Za deset let se totiž z prodavače vypracoval až na ředitele obchodního domu IKEA v Praze-Zličíně. Klasický papírový záznamník a propisovací tužka mu vyhovovaly od průmyslovky až do první vedoucí funkce. "Vystačil jsem s několika telefonními čísly," vzpomíná Roman Geist. Poté si koupil klasický záznamník, kde měl na jeden den jednu stránku. K srdci mu však nepřirostl. "Někam jsem ho založil, a už jsem ho ani nehledal." Jenže netrvalo ani dvanáct měsíců a druhý služební postup mu nadělil pod paži nadité desky s plánovacím diářem od německého Herlitze. Ještě předtím však vyzkoušel podobný systém od firmy ADK, ale nepadl mu do ruky: "Dlouho jsem tápal a jasno mi bylo až po roce. Problém všech českých kalendářů je v označení týdnů. U nás jsou třeba letos první dva dny v lednu označovány jako první týden roku. Ten však ve světě začíná až třetího ledna." Pracovníkům zahraničních firem podle Geista bývá bližší anglická nebo německá verze diářů, protože většinu jednání absolvují s jinými než českými partnery. Proto si vybral právě diář od Herlitze, ten mu vyhovoval do té doby, než otočil značení řádků na stránce o devadesát stupňů. "A já jsem se v tom najednou nemohl zorientovat. Navíc jsem byl v té době ve Švédsku, kde se nedala původní verze značení sehnat." Nespokojený manažer tak ve Skandinávii sáhl po známé značce diářů Timing a zůstal jí věrný dodnes. Protože však na českém trhu není Timing běžný, nechává si nové náplně každý rok posílat. "Už bych neměnil. Hlavním důvodem je, že Timing zvýrazňuje údaje, které mají smysl, a odpouští si majitele agresivně atakovat při listování přehnaně viditelnými logy." Roman Geist si také pochvaluje nepřehlédnutelné značení týdne. Jen co do velikosti podle jeho slov nepatrně zaostávají dny, pak hodiny a odpočítávání a dopočítávání dnů v roce. Velmi užitečná je také maketa celého měsíce, citlivě podbarvená jemnou šedí. Pohromou pro obdobně vytížené osoby bývá ztráta záznamníku. "Mě to potkalo před několika lety. Obrátil jsem vzhůru nohama půl bytu. Bez úspěchu. Chvíli jsem truchlil, pak jsem si koupil nový." Ředitel doháněl ztracené kontakty další dva týdny, a když už si oddechl, že má zase všechno kompletní, zavolala mu tchyně, že diář našla. "Manželka ho vyvezla s bůhvíčím k rodičům. Od té doby si všechna důležitá data zálohuji na počítači." Elektronické databanky a kapesní počítače zatím Roman Geist nepoužívá: "Ještě jsem jim nepřišel na chuť."
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Místo deseti druhů másel dvě, zato rakouská. Jak se liší obchody u sousedů

Velký supermarket v Dolních Rakousích je v pátek dopoledne plný penzistů úplně stejně jako o pár kilometrů dál za českou hranicí. A ani nabídka v regálech se...  celý článek

Všemi smysly. Nové kino 4DX v obchodním centru Chodov přináší do kinosálu déšť,...
Nový král mezi chrámy konzumu. Centrum Chodov láká na kino, kde sněží

V Praze se ve středu otevírá „nové“ - a do počtu prodejen největší - obchodní centrum v Česku. Zmodernizované Centrum Chodov se rozrostlo o třetinu na 300...  celý článek

košík, ilustrační foto
Velké srovnání nákupů: Česko nejdražší, Polsko levné, Německo kvalitní

Redaktoři deníku MF DNES se vydali nakupovat do sousedních zemí, aby porovnali ceny a složení potravin a drogerie. Výsledek testu ukázal, že pokud chcete...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.