Ten chce od ledna zavést novou řadu výrobků Hamé Lifestyle, které by měly být méně kalorické a cílit na konzumenty, kteří doposud bagety míjeli. Obložené housky rozdělí firma do několika kategorií podle toho, pro koho budou určeny.
Druh Power by měl oslovit velké jedlíky, School školáky a bagety Fresh se zařadí do kategorie lehkých pokrmů. "Budou cílit především na ženy, půjde o dietní a svěží jídla," vysvětluje Přemysl Vícha z Hamé. Inspiraci podle něj hledala firma ve Francii.
Společnost Hamé, která je známá především konzervovanými výrobky, letos spolkla dvě konkurenční bagetové firmy Made a Bapa. Pod značkou Bapa chce bagety, především ty levnější, nabízet i nadále.
Nový sklad ve Starém Městě
Veškerá výroba půjde ze závodu v Letohradě, v Kunovicích, kde firma sídlí, výroba baget skončila. Bagetovou jedničku Crocodille chce Hamé předstihnout do dvou let. Nejvíce firmě stále vynášejí konzervované výrobky, od paštik přes zeleninu a hotová jídla až po přesnídávky.
Aby Hamé ušetřilo za jejich distribuci, otevřelo nově centrální distribuční sklad ve Starém Městě.
"Na plochu 19 tisíc metrů čtverečních se vejde 35 tisíc palet. Stavba nás stála přes čtvrt miliardy, investice by se ale měla vrátit do deseti let," uvedl ředitel logistiky Martin Štrupl. Ve skladu pracuje kolem sto dvaceti lidí, padesát pracovních míst firma nově vytvořila.
Při své současné produkci Hamé plnou kapacitu nevyužije, až čtvrtinu prostor chce nabídnout jiným firmám. "Hala je univerzální, je tam možné klidně skladovat elektro či drogerii," upřesnil Štrupl.
Firma očekává, že letos poprvé v historii utrží více než čtyři miliardy korun. Hamé stále patří českým majitelům, i když její ředitel Leoš Novotný nedávno připustil, že v případě slušné nabídky je ochotný o odprodeji firmy uvažovat.