Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Češi by uvítali návrat dílen do školních osnov, ale v moderním pojetí

Podle exkluzivního průzkumu společnosti Ipsos souhlasí s návratem dílen a pozemků do rozvrhu základních škol více než devět z deseti Čechů. Praktická výuka by žáky podle nich nasměrovala ke studiu techniky. Manuální práce by však měly být ve výuce propojeny s novými technologiemi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Nicolko, přidej tam víc nitrocelulózy a kuličky z ložisek a hned ti dávám jedničku. Olivere, ta tvoje sada na výrobu monohydrátu metylamfetaminu se ale krásně povedla, za jedna. A příště se naučíme pěstovat léčivé rostlinky jako ephedra sinica,

papaver somniferum, crythroxylon coca a další... :-)

1 0
možnosti

Naprostá ztráta času za mé školní docházky.

1 1
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti

Je otázkou, co by měli děti učit rodiče a co učitelé. Šití, rytí půdy a zatloukání hřebíku by podle mého názoru měli naučit rodiče. Jsou to dovednosti, které si dokáže osvojit každý i bez pedagogického vedení kdykoliv v průběhu života. Což se třeba o znalosti cizího jazyka nebo matematiky říct nedá. Ne že by bylo špatně učit děti praktickým dovednostem, jen počet hodin výuky není nafukovací a také si ještě ze školních let pamatuju, jak výuka probíhala. Nedělám si iluze, že by to bylo jinak. A neznalým připomínám, že už není možné jako učitele dílen zaměstnat šikovného řemeslníka, který absolvoval tzv. pedagogické minimum. Jakýkoliv učitel musí mít VŠ pedagogické vzdělání.

2 0
možnosti

Až na to, že v dnešní době se to těžko doma doví.

A není to o tom to to dítě naučit, jde o to, aby s tím získali aspoň nějakou zkušenost.

0 2
možnosti

J87a66n 22D76o54l85a43n

26. 3. 2018 12:59

Mě se strašně líbí, jak mnoho lidí vidí mladou generaci jako totálně neschopnou. Rovnou je nahážou do jednoho pytle, odepíšou je a řeknou, že jsou všichni k ničemu a údajně to nějaké dílny jako zázrakem vyřeší. Vyřeší to prd.

Mladí nejsou k ničemu, ano dospívají později, ale je mezi nimi stejně chytrých i stejně zručných jako v jakékoli jiné generaci. Nasbírat zkušenosti je teprve čeká, taky se musí otrkat a naučit se trochu respektu, musí se toho spoustu reálného naučit, protože škola byla a vždycky bude odtržená od reálného pracovního života. Nejvíc vyhraje ten, kdo s mladou generací bude schopen dobře vycházet a tím nemyslím, že by dělal práci za ně, ale že jim bude trochu věřit a dokáže je vést.

Dělám s lidmi kolem 25 let, těmi proklínanými mileniány a můžu vám říct, že pracují stejně dobře jako starší, jen je musíte mít trpělivost věci učit a nedívat se na ně hned jako na blbce a lemply. Vysětlit jim co mají dělat a hlavně proč to mají dělat.

3 0
možnosti

To mi připomíná rozhovory, které jsem slyšel v mnoha různých obměnách během svého života:

1) "Udělej X ! A proč? Protože jsem ti to řekl."

2) "Jak mám udělat X? Poraď si...." o nějaký čas později - "Co s tím děláš? Vždyť je to úplně na h...o!"

2 0
možnosti

Ten Kartous je teda případ. Před týdnem tady měl dokonce komentář o tom, že dílny a pozemky jsou prý trápením dětí. Já teda nevím, ale tenhle předmět si pamatuju jako tu rozhodně zábavnější část výuky, a to jsem k téhle činnosti nikdy moc netíhl ani jsem v ní nebyl dobrý, spíš jsem byl na obě ruce levý a zahradnickým talentem jsem taky zrovna nedisponoval. Podstatné je, že tohle má být primárně výchovný předmět, který by měl dětem spíš pomoct vybudovat si nějaký základní vztah k věci než jim vnucovat, že mají jít na učňák, jak to paranoidně interpretuje Kartous. Přece nejde o to, abych si uměl sám vyrobit nábytek nebo zavést do baráku elektroinstalaci, ale abych nesháněl řemeslníka pokaždé, když potřebuji opravit rozviklanou židli nebo vyměnit zásuvku. A jestli technické práce nebo zahradničení budou někoho bavit a rozhodne se v tom dále pokračovat i po ZŠ, co je na tom špatně?

Ovšem představy pana Havlíčka jsou taky dost mimo. 3D tiskárny, drony, laserové pálicí stroje? To je fakt hodně mimo mísu, když uvážíme, že jde o doplňkový předmět, na který se sotva bude z rozpočtu školy vydávat víc peněz, než je nutné. A že sehnat na tohle učitele nebude problém, když to začátkem 90. let šlo s angličtináři? On asi netuší, jak to tehdy vypadalo. Běžným standardem ve výuce angličtiny byla ruštinářka, která si před svými žáky horko těžko udržovala náskok dvě lekce.

4 0
možnosti

Bob Kartous je ideologicky formovaný aktivista, nad jehož názory je zbytečné se rozčilovat.

2 0
možnosti

Nic než neoznačené PR a zmanipulovaný průzkum. "94 % učitelů si přeje, aby byly do výuky zavedeny tradiční dílny": ale zeptali se jen padesáti učitelů... Šašci.

0 0
možnosti

J33a65n 32K76o72m58r68s54k47a

26. 3. 2018 10:59

Tak jak je zmíněno v posledním odstavci.

Stačilo by aby se v dílnách probírali základy. Tzn. aby děti věděli co je kladivo, že jsou nějaké kleště, klíče, svěrák a měřidla. A aby s tímto základním nářadím uměli pracovat a používat ho.

Že by je učili s pilníkem a nebo s hoblíkem jako nás kdysi je asi zatím pouze sen.

Ale tady se začnou vymýšlet zase maximalistická řešení - CNC apod. to ať je až na střední škole proboha, stejně to tam již je.

6 1
možnosti

Samozrejme by bylo lepsi, aby se do skol vratili "dilny" (Praktickou vyuku), ale ne v podobe jake to bylo drive, spise by to melo byt zamereno na nove technologie, ... napr. ohledne vedy, IT technologii, mechatroniky, apod.... nejde o to, aby to bylo na stredni skole (coz je), ale aby meli deti prehled uz od zakladky, nikdo asi nechce, aby se ucili programovani CNC,... Je samozrejmosti, to co pisete, aby znaly nastroje a k cemu se pouzivaji, alepson prehled...

Ja bych to rozdelil na 3 casti:

Veda (uplatneni fyziky, chemie, biologie, prirodovedy, matematiky),

IT a sluzby (uplatneni pc, web, grafika, databaze, komunikace),

Mechanika, Remesla (technologie, robotika, elektronika, automatizace, atd.)...

Zduraznuji, ze je to zakladni skola, tedy nic slozitecho a nic takoveho, kde by deti meli umet sestavit robota, nebo delat chemicke pokusy, ale aby videli uplatneni v praxi, pac kdyz jdou na stredni skolu, tak uz by meli mit prehled a co si pod danou veci predstavit...

PS: I tehdy byly "laborky", kde jsme zkoumali pod mikroskopem bunky, totez je treba i v tech klasickych dilnach - prenest to do dnesni a budouci doby...

Rozhodne to dnes uz neni o tom jako driv, kdy dilny byly zamerene na manualni prace, protoze prace v socialistickych zaostalych firmach byla prevazne manualni a delnicky zamerena na uciliste...

2 0
možnosti

„Ve školní přípravě na pracovní činnosti bychom se měli v prvé řadě věnovat tomu, co člověk potřebuje ve službách: spolupráce, komunikace, řešení problémů a vynalézání nových řešení, dovednost rozhodovat se. Služby tvoří většinu pracovního trhu a tento nárůst bude pokračovat. Naopak manuální činnosti z pracovní kvalifikace pomalu mizí,“ říká Kartous.

Kdo to platí, ten "think tank"? ;-€:-P:-P:-P;-O

3 1
možnosti

Vám přijde, že některé úřednice, například, umí jednat s lidmi nebo vyřešit i celkem triviální problém? Já mám s nimi teda v těchto ohledech dost tragické zkušenosti. Oproti tomu je mi upřímně jedno, jestli jim obrázky věší soused, nebo to zvládnou samy.

2 2
možnosti

Většina tady má pravdu, že se musí učit novým věcem a s novými technologiemi. Jen se ale podívejte jaké jsou bezpečnostní podmínky pro práci s žáky v dílnách a na pozemku. Nevím, jak by tam někteří prosadili laserovou vypalovačku, třeba jen do dřeva. Při zručnosti některých(a dalších inkluzích, ADHD a jiných omezeních), nemůžete mít v dílnách 25 dětí, to není o tom něco naučit vytvořit, ale o průseru. Dnešní děti jsou strašně netrpělivé a rychlé. Podívejte se, když mají pomalý internet jak jsou nervózní. Souhlasím s názorem zapracovat tam moderní věci, ale kdo z Vás za hod. týdně něco udělá??? Ať je to s konstrukčními stavebnicemi, či programovatelným Legem. Jak chce někdo lítat s dronem? To je pro jednoho. A co budou dělat ostatní??? A vždycky se musí začínat od začátku. Já uvádím příklad, každý z nás vždycky začínal do plínek a postupně se vypracoval na hrnec a potom na další stupeň a to je stejné i u té výuky v dílnách a na pozemku.

A ty výkřiky různých profesních skupin?? Spočítejte si to. Někdo to tady v diskuzi udělal.......a co když s tím dronem trefí strom? Kolik potřebujete 3D tiskárem, aby to bylo účelné a jak drahý bude jejich provoz?? Proč tedy tyto profesní skupiny nekoupí do "své" školy tyto věci?? To je Otázka???

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko

13. dubna 2024

Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...

Sociální sítě jsou nepřítelem hospody, říká šéf obchodu z Prazdroje

18. dubna 2024

Premium Dříve se v hospodě vypilo na jedno posezení více piv, ale byly to spíše desítky. Dneska naopak...

Kansas láká migranty z New Yorku na práci. Zaměstnáme každého, slibuje

18. dubna 2024

„Chcete práci? Přijďte k nám!“ S takovým vzkazem se obrátil starosta Kansas City Quinton Lucas na...

Za pivo i 255 korun. Rozdíly cen jsou v Evropě obrovské, Praha patří mezi levné

17. dubna 2024

Premium Vyrazit na pivo se v Evropě nejvíc prodraží v severských zemích, kde v sobě ceny zahrnují vysoké...

Čínský vývoz do Ruska klesá pod hrozbou amerických sankcí. Moskva to zlehčuje

17. dubna 2024

Čínský vývoz do Ruska klesá. Ukázala to březnová data, podle nichž se tok zboží z z Číny meziročně...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!