Dior několika desítkám diváků v pražském Veletržním paláci předvedl modely pro sezonu podzim/zima od kontroverzního návrháře Johna Galliana.
Jeden z nejuznávanějších světových designérů do Česka vyslal tým vizážistek a kadeřníků včetně pěti modelek. Dalších šestnáct dívek pak za přísných požadavků dodaly české agentury.
"V České republice máme obrovský úspěch. Za rok, co tu fungujeme, jsme si vytvořili stálou klientelu, která se rekrutuje převážně z českých zákaznic," říká mediální ředitel firmy Dior Bernard Danillon de Cazella.
Pražský obchod Dior odhaduje, že tržby za uplynulý rok přesáhly sto milionů korun.
"Meziroční nárůst se pohybuje okolo třiceti procent," říká ředitelka české pobočky Dioru Jana Maříková. "Stabilní výsledky ale budeme znát až po dvou až třech letech provozu." Česko je spolu s Ruskem jedinou postkomunistickou zemí, kde tato světová módní značka otevřela obchod.
Dior patří do skupiny luxusních značek LVMH, kam patří Moët & Chandon, Louis Vuitton a Sephora.
Skupině za letošní první pololetí stoupl zisk téměř o pětinu na 559 milionů eur (16,3 miliardy korun). Tržby vzrostly o desetinu na 6,17 miliardy eur (180 miliard korun).