Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskont značky nevytlačil

  1:00aktualizováno  1:00
Dobrá značka ještě žije. I když se v Česku úspěšně usadily diskontní řetězce zaměřené na nízkou cenu, výrobky se zavedeným jménem se opět hlásí o slovo. Největší ohlas mají značky u mladých. "Záleží na věku, cílové skupině či odvětví," říká Marek Šíma z reklamní agentury JWT.

"Značky dobře fungují zejména mezi mladými a platí to pro oblečení, boty, kosmetiku či elektroniku. U potravin je to složitější, značky se tam prosazují hůře a často vítězí cena."

"Nejlepší je asi kombinace značky a nízké ceny," říká s nadsázkou Ondřej Obluk z agentury BBK Advertising.

"Ale u oblečení je jasně vidět, jak mizí ze stánků tržnic, protože ho tam lidé přestávají kupovat. Přechod ke kvalitě je jasný také u nákupů v hobby marketech nebo u cestovních kanceláří, lidé se poučili a s neznámými cestovkami už nejezdí," dodává.

Dotázaní experti na reklamu se shodují, že takzvané rychloobrátkové zboží - zejména jídlo - se z diktátu nejnižší ceny nevymaní. Trvalejší zboží už častěji musí nést punc kvality. A tou bývá známé jméno.

V Česku se v posledních letech po přívalu zahraničních značek probouzejí k životu i české známky. V průzkumech společnosti GFK o jejich znalosti se mezi prvními objevují pasta Fluora, auto Škoda, boty Baťa, cigarety Petra, dámské prádlo Triola, likér Fernet, hodinky Prim, spotřebiče Eta nebo saponát Jar na nádobí.

Velký úspěch sklízí znovuzrozená značka Kofola a další retro značky jako Pribina nebo Tatranky.

Příští týden společnost Superbrands vyhlásí, které známky jsou v Česku podle odborníků na marketing nejlepší. "Vybírali jsme z více než 1000 značek a v pondělí vyhlásíme 40 českých superznaček. Úplně se vyrovnají těm zahraničním," říká Jo Weaverová z agentury JWA, spoluorganizátorka mezinárodní soutěže.

Autoři:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

Pojištění proti pokutám je přitěžující okolnost, rozhodl Nejvyšší správní soud

policie radar měření rychlost celostátní akce

Uzavření pojistky proti pokutám může být ve správním řízení bráno jako přitěžující okolnost, upozornil deník Právo na...

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Další z rubriky

IKEA otevře v Praze pop-up studio, nový obchodní dům v Česku zatím nebude

IKEA Point na Václavském náměstí v Praze

Ve čtvrtek otevře švédský nábytkářský gigant IKEA na pražském Václavském náměstí novou pobočku. Provozovna s názvem...

Vláda kývla na rozpočet a schodek čtyřicet miliard, vzrostou penze i platy

Prezident Miloš Zeman dorazil na středeční jednání vlády Andreje Babiše, která...

Klíčový zákon roku, návrh státního rozpočtu na příští rok se schodkem 40 miliard korun, schválila menšinová vláda ANO a...

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Najdete na iDNES.cz