Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskont značky nevytlačil

  1:00aktualizováno  1:00
Dobrá značka ještě žije. I když se v Česku úspěšně usadily diskontní řetězce zaměřené na nízkou cenu, výrobky se zavedeným jménem se opět hlásí o slovo. Největší ohlas mají značky u mladých. "Záleží na věku, cílové skupině či odvětví," říká Marek Šíma z reklamní agentury JWT.

"Značky dobře fungují zejména mezi mladými a platí to pro oblečení, boty, kosmetiku či elektroniku. U potravin je to složitější, značky se tam prosazují hůře a často vítězí cena."

"Nejlepší je asi kombinace značky a nízké ceny," říká s nadsázkou Ondřej Obluk z agentury BBK Advertising.

"Ale u oblečení je jasně vidět, jak mizí ze stánků tržnic, protože ho tam lidé přestávají kupovat. Přechod ke kvalitě je jasný také u nákupů v hobby marketech nebo u cestovních kanceláří, lidé se poučili a s neznámými cestovkami už nejezdí," dodává.

Dotázaní experti na reklamu se shodují, že takzvané rychloobrátkové zboží - zejména jídlo - se z diktátu nejnižší ceny nevymaní. Trvalejší zboží už častěji musí nést punc kvality. A tou bývá známé jméno.

V Česku se v posledních letech po přívalu zahraničních značek probouzejí k životu i české známky. V průzkumech společnosti GFK o jejich znalosti se mezi prvními objevují pasta Fluora, auto Škoda, boty Baťa, cigarety Petra, dámské prádlo Triola, likér Fernet, hodinky Prim, spotřebiče Eta nebo saponát Jar na nádobí.

Velký úspěch sklízí znovuzrozená značka Kofola a další retro značky jako Pribina nebo Tatranky.

Příští týden společnost Superbrands vyhlásí, které známky jsou v Česku podle odborníků na marketing nejlepší. "Vybírali jsme z více než 1000 značek a v pondělí vyhlásíme 40 českých superznaček. Úplně se vyrovnají těm zahraničním," říká Jo Weaverová z agentury JWA, spoluorganizátorka mezinárodní soutěže.

Autoři:



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...



Na jižní Moravě jsou vyšší mzdy než v Praze. Firmy si přetahují lidi

Ilustrační snímek

Platy na jižní Moravě jdou do extrému, firmy totiž dorovnávají nejvyšší platy konkurentů. Hospodářská komora před...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Hladové české firmy posílí tisíc Filipínců, pracantů s dobrou angličtinou

Filipínský dělník

Do Česka má letos prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet tisíc Filipínců. Budou vítanou...

Další z rubriky

Křetínský po rádiích jedná o nákupu Elle a dalších magazínů ve Francii

Francouzská edice magazínu ELLE

Dobývání mediálních vod nekončí pro Daniela Křetínského nákupem rádií skupiny Lagardère. Majitel fotbalové Sparty...

Čínský kolos CITIC založí společný podnik s CEFC Europe

Delegace čínského státního konglomerátu CITIC, který převzal investice skupiny...

Zástupci čínských společností CITIC Group a CEFC Europe již podepsali závazné memorandum o vzniku společného podniku....

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Najdete na iDNES.cz