Diskuze

Reklamace v Česku? Pouze s obtížemi!

Ačkoli mají v České republice od 1. ledna letošního roku spotřebitelé více práv, narazí-li na neseriózního obchodníka či prodávajícího, jsou stále jen jeho pouhými rukojmími
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vojtas

3. 10. 2003 12:56
Moje zkušenost s reklamací.
Taky přidám svou trochou do mlýna. Před časem sem si koupil batoh Karrimor v hodnotě asi 6000,- Po měsíci se mi vypárali gumová vlákna u gumiček na straně bederáku co se pod ně strkaj zbytky pásků při zapnutí bederáku a z gumiček se tim pádem stala poněkud plandající nefunkční a ošklivá věc. Řek jsem si batoh za 6000 ta to zas prr a dal jsem ho reklamovat. Na batoh jsem v reklamaci čekal měsíc (fakticky přesně 30 dní!) a vrátili my jej s VERTICAL SPORTU s tim že reklamace je neoprávněná a prej že to nezabraňuje funkci baťohu. Byl sem pěkně nasr. No, ale nevzdal jsem to tak jsem poslal dopis i fotkama výrobci Karrimor do Anglie a ejhle úplně jiný jednání. Žádnej problém opravu s Verticalem domluví až se vrátím z dovolené (jedu na 6 tejdnů pryč). Nevim proč je u nás zvykem dělat se zákazníka vola PS: Teď jsem viděl Karr. Jaguara v Hudy Sportu úplně se stejnou vadou, divim se že to vezmou na krám. Chudák ten který si to koupí.
0 0
možnosti

GER

30. 9. 2003 17:34
NEOPRÁVNÉNÁ REKLAMCE
Podle mého právního názoru neměl kupující z příběhu zde uvedeného pravdu za předpokladu, že vada nebyla "objektivně neodstranitelnou", tak kupující nemá právo na odstoupení od smlouvy pokud mu prodávající vadu "objektivně odstranitelnou" do 30 dnů od uplatnění opraví. ALE MÁ samozřejmě právo na náhradu nutných nákladů reklmace dle §509 a §598 OZ !!!! Což je mj. náklady cestovného, náklady případného odbourného posouzení, náklady na ztrátu času stráveného reklamací a cetou k nejbližší pobočce prodejce a zpět (obyčejně tedy 4 cesty jedním směrem u opravitelné vady), přičemž za přiměřené se považuje cesta autem, kde se pak bude postupovat dle 119/1992 ve znění prováděcích vyhl. tj. natural 95 za 25,10,-Kč + 3,40,- Kč/ km (amortizace). Mimo tyto náklady má kupující právo na náhradu škody způsobené mu vadou (např. pokazí se Vám kufr a Vy nemlžete odjet na dovolenou, zde by záleželo je-li zde možnost vypůjčení kufru, pak prodejce bude nucen uhradit výpujčné, pokud nikoliv tak třeba též cenu storna zájezdu). U škody způsobené vydným výrobkem je někdy na místě i odpovědnost výrobce, dle zákona č. 59/1998 Sb. (třeba vadný vařič-vyhoření domu). dále prodejce též odpovídá za škodu způsobenou tím, že kupující nemůže věc 30 dní úpoužívat u vad odstranitelných.. např. jedná se o počítač a osoba, která ho používá je na něm závisla např. účetní, pokud tedy prodejce nenabídne náhradu zapůjčením, je tato škoda bez dalšího v jeho režiii, samozřejmě k tomu nutno připočíst veškeré prostoje a náklad yna přeinstalace dovozy apod... ale nejprve bych kontaktoval prodejce an echal ho to řešit, pokud nevyřeší, tak vyřešit sám a žalovat náhradu.
0 0
možnosti

Raději ne

28. 5. 2004 16:19
Re:
Koukám asi se vyznáte, dle mého názoru je to poslední dobou problém spíš dodavatelů a často obecně nekvalitního zboží obvykle původem někde z asie. Asi neradi vrací peníze, tak často podvrhují použité zboží místo reklamovaného - většinou starší a více opotřebované a někdy dokonce i úplně jiné - barva, typ, atp. vůbec nevadí že třeba ani nesedí záruční list s účtem... Stalo se mi to už třeba v Baumaxu, ti ale přestali výrobek odebírat a klidně vrátili prachy a v Tescu, kde jsem to musel řešit až s právníkem a ještě mi nakonec přidali skoro 1/5 jako odškodné. Mám dojem že k jednotlivci se hypermarkety chovají jako k "obtížnému hmyzu", ale když za ním stojí právník nebo hrozí může reálně ovlivnit ty davy, co tam chodí nakupovat, tak to s nima pak docela pohne... Závěrem opravdu nechápu jak si někdo může naivně myslet, že MF Dnes si to vycucalo s prstu, co by z toho asi tak měli ? Ve výsledku to může poškodí i jiné řetězce. A už jsem se setkal i s cenzurou na internetu, když jsem se snažil podobný případ zveřejnit, bohužel je to asi pokaždé individuální věc, tím že to tady napsali se zřejmě nic nezmění, ale snad si příště alespoň ostatní dají větší pozor u koho nakupují "levné zboží" a těm kteří se taky setkali s arogancí některých řetězců přeju pevné nervy a případně doporučuju právníka jestli se nechtějí jenom nechat zesměšňovat, urážet a ještě platit za něco co třeba ani nefunguje nebo dokonce za něco úplně jiného než si původně koupili. A ještě jedna drobnost, v obou případech jsem platil VISA kartou a včera jsem náhodou zjistil, že banky za takové platby berou poplatky 3-3,5%, takže je taky otázka jestli je v případě reklamace vrátí nebo o ně připraví obchodníka, který vrátí peníze... Jestli možná není lepší zboží, které by případně mohlo být reklamováno raději platit cash...
0 0
možnosti

fake

28. 9. 2003 18:00
TESCO BRNO
Mam stejnou zkusenost tady v Brne ...
0 0
možnosti

Thyronx

28. 9. 2003 15:43
Jak ja vracim zbozi???
Ja vracim zbozi velmi jednoduse.: Prijdu do obchodu,zbozi prinesu k pultu kde se vyrizuji reklamace, a reknu ze chci vratit penize.Prodavacka se me zepta jestli je vyrobek funkcni nebo nikoliv. Odpovim trba nikoliv, neni funkcni.Necha mi vyplnit maly formularek , a jdu si k pokladne pro penize. V pripade ze vyrobek je funkcni a v originalnim obale, nepta se na nic.Je ji jasne ze ho vracim protoze se me uz vyrobek nelibi.Zepta se me jestli si chci u nich za to vybrat neco jineho a nebo jestli chci vratit penize... Jo zapomel jsem dodat ze to je tady v USA pokud vim po celou dobu co tu ziju.(20 let)
0 0
možnosti

Johny...

28. 9. 2003 17:13
Re: reakce
Hm jsi sikula ,akorat tady nezijem v USA kamo.
0 0
možnosti

jirik

28. 9. 2003 12:29
ono jde taky o cloveka samotneho
Uprime jsem se rpesvedcil, ze co se reklamaci tyce jde i o jistou takticnost a znalost veci a zakona. V nasi zemi se spousta lidi snazi byt velmi chytrych, vykladaji si zakon po sve a podobne. Chce to pevne nervy a obcas vystrcit zoubky, na druhou stranu je dobre zaci tvelmi slusne a taktne... zatim jsem byl vzdy uspesny, snad to vydrzi. Podle me je velkou vyhodou retezcu jako je Tesco a spol, ze clovek muze sahnout po zbranich tezsiho kalibru jako je TV NOVA a spol. Tyhle retezce si davaj dost zalezet aby v mediich nevrhaly spatne svetlo... Na druhou stranu zarucni doba na veskere zbozi v delce 24 mesicu je tez dost problematicka zalezitost. Kolik z nas zije v nadmerne prasnem prostredi, ktere spolehlive veskerou elektroniku do roka znici? Za to ovsem nemuze vyrobce...
0 0
možnosti

Martin

28. 9. 2003 11:48
TESCO můžu jen chvalit!!
Reklamoval jsem v nem nekolik veci, napriklad badmintonove rakety a vse probehlo naprosto perfektne. Dostal jsem hned zpatky penize a hned jsem si sel koupit novou. Az mi to bylo blby!!
Takze tam slo asi o jednoho blbce, ktery se najde vsude.. mezi radoby dulezitymi manazery obzvlast!
0 0
možnosti

Martin V.

28. 9. 2003 18:18
Re:
Ja bych tomu clanku take moc neveril. Buh vi koho si tam MF poslala. Zname tyhle praktiky bulvarniho tisku. Napriklad byvaly Super tohle delal pry naprosto bezne. Staci nastrcit prase, ktery tam zacne hned jecet namisto aby jednal slusne a nedivim se nikomu, ze ho odmitne. Ja jsem take pracoval sveho casu v obchode elektroniky a vazne cesti zakaznici - to by bylo na 1000 clanku. Tak napriklad snad 50% Cechu, kdyz ma na mixeru upozorneni "max. 10min provozu", tak okamzite  vyzkousi co se stane po pul hodinovem provozu. Vzdyt je to preci v zaruce, ne? Tak nam to kdyztak vymeni ..... a jak se budete branit proti tomuto?
0 0
možnosti

Ace2

28. 9. 2003 11:39
Návod
Já bych měl dotaz k českému návodu. Fakt musí být u bruslí návod ? Když si kupuju boty či bundu, tak k ní také nedostanu návod a popravdě by mě to ani nenapadlo. Chápu návod u elektrospotřebičů, či zjevně složitých věcí. Ale u bruslí mi připadá přítomnost návodu irelevantní. Do za chvíli můžu dostat návod k použití i k rohlíku, protože se bezesporu také jedná o výrobek.
0 0
možnosti

strateg@post.cz

28. 9. 2003 14:23
Re:
Navod k pouziti by mel byt i u bot ci bundy... ne ze by te vnem meli ucit zavazovat kanicky...to se jaksi predpoklada. :D Ale hlavne v nem je uveden zpusob uzivani. Takze kdyz tam bude napsano, ze ty boty nejsou odolne proti vode a ty se s nima budes ucastnit vylovu rybnika, tak u reklamacniho rizeni nemas sanci jelikoz jsi vyrobek uzival vyrobcem nedovolenym zpusobem.
0 0
možnosti

Rosťa

28. 9. 2003 8:26
Nutná oprava 3x, pak vrácení peněz
Zdravím, nevím jestli tohle čtou i lidé, kteří mi dokáží pomoci...jestli ano, zašleet mi prosím radu.Několikrát se mi stalo, že při reklamaci mi řeknou, že zboží nejprve 3x opraví a pak až vrátí peníze. Mají na to právo? Protože většinou se stane, že ta 3-tí oprava je již po záruční době, takže sevis nebo oprava zdarma již není možná, jen pro příklad uvedu Baťa, Stival, T-mobile. U T-mobile jsou navíc takoví dobráci, že zboží vymění až po 3-tí opravě, ale uznané servisem !! U mého telefonu proběhlo 5 oprav s toho 1 byla uznaná, telefon dále nefunguje a já se mohu domáhat penez asi jedině soudně, příští týden tam jdu opět, tak uvidíme. Případné rady mi zašlete prosím na r.andras@email.cz, díky.
0 0
možnosti

Kaja

28. 9. 2003 10:54
Re:
Dojdi si na tu Ceskou Obchodni Inspekci. Je to jeden z mala uradu kde jsou zatim jeste docela prijemni lide.
0 0
možnosti

svobodny obcan

27. 9. 2003 17:02
je to v lidech
Ten prodavac chtel delat problemy, chtel byt neprijemny - proste naschval. Asi ani netusil, ze porusuje zakony.
Blbci se delaji radi duleziti. Mam takovou zkusenost s uredniky: byl jsem zadat o novou obcanku, kvuli zmene bydliste. Na stare mi odstrihli rozek a dali mi nejaky papir, s tim, ze ta stara obcanka s tim papirem plati jeste 30 dni.  Potom jsem mel dostat novou. Za pet dni jsem si sel vyzvednou novy pas a pri vydeji chteli videt mou obcanku. Kdyz jsem jim ukazal tu starou s papirem, rekla mi mlada a dulezita urednice, ze mi pas neda, dokud nebudu mit novou obcanku. Na moji argumentaci, za ma dosavadni obcanka a papirem plati, tvrdila, ze pro ni to neplati a ze to pry plati pouze pro policajty na ulici (!). Tak jsem sel za jeji vedouci, ta mi dala ihned za pravdu a obcanku jsem dostal.
Proste blbec, at uz prodavac nebo urednik si neco vymysli a nehnete s nim.
0 0
možnosti

Pavel

27. 9. 2003 15:12
naopak
Já naopak nemám špatnou zkušenost s reklamacemi v hypermarketech. Spíše je to problém v malých obchodech. Poslední tristní zkušenost jsem měl v prodejně prádla v Nuslích na Nuselské ulici. Jak ta prodavačka byla tlustá, tak byla protivná. Koupil jsem přítelkyni na vánoce prádlo a slibovala mi, že to není problém po vánocích vyměnit za vhodnější velikost nebo typ, kdyby se to nelíbilo. Po vánocích ale chyba lávky...
Od té doby jsem tam nic nekoupil a všem svým známým jsem to taky rozmluvil.
Pak si můžou malí obchodníci brečet, že je hypermarkety válcují...
0 0
možnosti