Diskuze

Naučte se znát svoje práva a používat je

Před tři čtvrtě rokem, 1. ledna 2003, dala spotřebitelům novela občanského zákoníku do rukou silnější zbraně. Novinky týkající se reklamací či záruční lhůty rozšířily jejich práva ve vztahu k obchodníkům a měly by jim v případě sporů usnadnit "zákaznický" život. Jaká pravidla tedy v současné době platí?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tomáš Nožička

28. 4. 2008 23:31
reklamace kočárku

chtel bych se optat jaké mám práva pri reklamaci kočárku už jsem ho reklamoval 2 krát.ted ho musím jít reklamovat po třetí a to se stejnou vadou co minule můžete mi prosím napsat na email martann@email.cz jak mohu postupovat předem děkuji.

0 0
možnosti

GER

30. 9. 2003 17:52
MÝLIT SE JE LIDSKÉ
No pominu některé nepřesnosti pana advokáta Elgera, které jsem uvedl již v komentáři k jeho minulému článku, ale doporučuji Idnes vypracovat článek o nákladech reklmace §509 §598 OZ, tak o tom, kdo a jak posoudí objektivní odstranitelno a neodstranitelnost, resp. taky rady spotřebitelům jak si zboží zadokumentovat před reklmací, není vyjímkou, že prodejce zboží vymění za nové a pak tvrdí, že se jedná o reklamované zboží, které nemělo vady a ještě kupujícího otravuje s náklady reklmace naruby...(v tomto ohledu jsou zajímavé jakési smlouvy v rámci reklmace, kde zákazník bere na vědomí náklady třeba 350 Kč na posouzení... podle mne je to nezákonné!  tomu by se pan advokát mohl věnovat! Náklady reklmace prodejce - to je docela oříšek... a též nikde v zákoně neuvedená povinnost (leč prodejci vyžadovaná) vracet věc v originálmích obalech ač tyto nejsou vratné a je otázkou zda-li jsou součástí kupní smlouvy, nebo jsou příslušenstvím věci ? Proč by měl kupující tyto schovávat ? Když je na nich symbol vyhodit a recyklovat ?
0 0
možnosti