Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V USA je zákazník pánem

Ve Spojených státech amerických platí jedna zásada - vše je podřízeno spokojenosti zákazníka. Počínaje nepřebernou nabídkou zboží, přes stále usměvavý personál až po rychlé vyřizování reklamací - klient je jednoduše vždy na prvním místě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rob_nyc2001

amerika..
Opravdu skoro vsichni tu maji pravdu, tak to tu v Americe chodi. A funguje to jenom proto, ze 99 proc. veci v obchodech je Made in China a vyrobni cena prodavaneho DVD prehravace za 99 dol. je neco pod dva dolary. Tak se potom nesmite divit, ze to tu tak funguje. Obchody jako Walmart nakupuji kamiony stejneho zbozi a proto kupuji tak levne. To ale ze byste chteli neco vratit v male prodejne se vam ale nestane...tam uz se na tom retezci uzivi nekolik subdodavatelu a prodejce ma rabac neco kolem 20 proc...asi tak jak u nas...mj. ja vracim veci jen opravdu zkazene ale muzu rict ze tu Cesi v usa vraci vsechno...ale to je asi nase ceska povaha neni cech jako cech ale ....zname se cesi ne???
0/0
16.10.2003 21:06

xenax

reklamace v USA
Jen bych chtela dodat, ze uvedeny clanek mluvi za sebe a jen muzu potvrdit, ze Cesko se ma co ucit od reklamacnich praktik ve Statech. Lze vratit zbozi i bez udani duvodu do 30 dni (samozrejme ucet od daneho vyrobku nutny), pri koupi vyrobku, napr. obleceni s malou vadou, vam je vyrobek prodan automaticky o 15% levneji. Tady je uplatnovano rceni "nas zakaznik nas pan".
0/0
29.9.2003 16:27

svoboda

reklamace
ha,ha,to je ale hlopost,ziju v usa 4 roky,ale je to jenom blabol komunistu
0/0
27.9.2003 0:58

ceska

Re: Co kecas?!!!
Ja tu ziju tri roky. Koupim si CD prehravac, prestane se mi libit barva , odnesu to zpatky, na ruku mi daji penize nebo si muzu vybrat novy a nikdo se me nepta, proc to vracim.
0/0
29.9.2003 20:43

Tom

Re:
Dojalo mne, že jste i po třech letech života tam zůstala Češkou...
0/0
29.9.2003 20:49

ceska

Re:
No amerika ma spoustu chyb, ale co se tyce reklamaci, tak je to snad raj. Moje nadrizena si koupila prenosny DVD prehravac, byl v akci za $200, doma zjistila, ze uvnitr je DVD, tady ze uz ho nekdo pouzival. Odvezla jim ho zpatky, ze chce novy. Protoze ten samy model uz nemeli na sklade, tak ji vratili na ruku $400, aby si u nich nebo nekde jinde mohla koupit DVD prehravac stejne kvality, to je co? PS: Americanem bych se nechtela stat.
0/0
3.10.2003 20:51

Sorryman

Re:
Ja tu ziju 5 let (New York) a musim potvrdit o reklamacich v USA, ze to funguje na 100%. Jeden z mych prikladu:  Po koupi meho fotoaparatu Canon EOS-1, jsem si po case postupne kupoval a zpet po tydnu az trech vracel ( az jsem si vyfotil vsechy zakouti Noveno Jorku ) ruzne druhy objektivu. Pozdeji jsem si takto "vypujcil" specialni scaner na foto a diapozitivy Minolta cca $1.640, kterym jsem si vsechny svoje fotoulovky zdigitalizoval. nebo jinak: Protoze nemam skladovaci misto na kolo, tak si ho vzdy na jeden az tri vikendove dny koupim. Ono se to vyplati napriklad ve Washingtonu, kde jsou jednotlive atrakce strasne daleko od sebe vzdaleny. V obchodech jako napr. Big Markt, Sears, Ikea, Cosco, Pathmark a pod., se me nikdo nikdy specialne nevyptava na duvody. Nekdo v Cechach si muze myslet, co jsem to za vykutaleneho cechacka, ale tento system jsem se naucil od mych mnoha znamych, kteri jsou Americane. A musim potvrdit, ze pred vanocema je v obchodech nakupni horecka, zatimco po svatcich je to horecka reklamaci a "Returns" nebo "Refunds". Takze s panem Svobodou nemohu souhlasit a vsem kteri v USA zijete nebo prijedete mohu tuto metodu "chvilkoveho vlastnictvi" vrele doporucit. Upozorneni: takove obchodni transakce je nejlepe uskutecnovat pres svoji creditovou kartu. P.S. Po tretim 'Refund" jsem se prestal stydet a byl jsem jako moji znami.
0/0
2.10.2003 1:04

radek

auto
vazeni ctenari'ja ziji v usa 5 let a reklamace tady funguje vyborne.proc?protoze z97%sejedna o dovoz ze sveta.nechte si spravit auto a potom poznate jak jsou sikovni,ale bude vas to stat dost ne li vic,ale to se reklamovat neda. .
0/0
26.9.2003 13:23

Martin

Re: USA
Hm pěkný,taky bych chtěl zažít tak bezvadný přístup k reklamacím.Dělám ve službách a bohužel tyhle normy určuje firma. Těžko cokoliv ovlivnit přál bych vám si zkusit za českých podmínek přijímat reklamaci.
Vše je v lidech,musím říci však,že za celou dobu jsme ani jednou neporušil princip jak firmy tak hesla zákazník náš pán,jen jsem se snažil zákazníkovi vysvětlit jak předejít raklamaci nebot většina tak 70% je způsobena zákazníkem. Divili by jste se jak jsou lidi zlý a sprostý,arogantní. Nejhorší jsou však ti,kteří o sobě tvrdí že žijí v zahraničí ty jsou nejarogantnější,ani vás nenechají se představit a jen na vás ječí že venku se to stát nemůže.Že jsme .....
Z těch je mi na zvracení.
Tím nechci nikoho házet do jednoho pytle,naopak i češi dokáží být stejní. jen párkrát se mi stalo,že zákazník byl vstřícný a uznal po vysvětlení svoji chybu,což jsem vůbec po něm ani v duchu nežádal.Nejlepší pocit byl z toho,že vše se vyřešilo bez emocí.
Bohužel vše je v lidech a společnosti.
Ale myslím si,že není možné srovnávat služby zde s vyspělejším státem,protože by služby byly cenově nedostupnější. 
0/0
9.10.2003 22:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.